بهره‌برداری از ۴ پروژه آبخیزداری گرمسار در هفته دولت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از افتتاح چهار پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار در هفته دولت خبر داد.

امیر حسین شاه حسینی ۲۹ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش های بیابان زدایی و آبخیزداری و در راستای سیاست‌ها و اهداف سازمان منابع طبیعی با اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ اجرا شده است.

 وی از آماده شدن دو پروژه نهال‌کاری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دو پروژه نهال کاری با سطح ۱۸۷ هکتار در منطقه غرب کهک با هدف حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار  در بخش بیابان اجرایی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بااز استفاده از گونه های تاغ، آتریپلکس و قره داغ و... در این دو پروژه خبر داد و افزود: علاوه بر این دو پروژه باد شکن غیر زنده به طول۷۰ کیلومتر نیز در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها که در آنها از ساقه نی و کلش برنج در منطقه ایستگاه کویر استفاده شده، اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شاه حسینی افزود: همچنین به منظور مدیریت حوزه های آبخیز و نیل به اهداف آبخیزداری ، کنترل سیلاب‌ها، اخذ رسوب، تقویت آب‌های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی دو پروژه احداث بند سنگ و ملات با حجم یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شهرستان گرمسار اجرایی شده است.

وی از مرمت بند خاکی این پروژه با حجم سه هزار و۵۵۰ متر مکعب خبر داد و گفت: برای این پروژه که در حوضه آبخیز چنداب اجرایی شده اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای این پروژه های سبب اشتغال بیش از ۲۵ نفر نیروی انسانی در شهرستان در طول مدت اجرای این پروژه شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052920978
  • خبرنگار :