از هر ۴ مراجعه‌کننده سمنانی با علایم مشکوک به کرونا تست یکی مثبت می‌شود

به گفته استاندار و رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس از هر چهار مراجعه‌کننده به بخش کرونا بیمارستان‌های این استان سمنان آزمایش یک نفر مثبت است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی کرونا اظهار کرد: در یک هفته گذشته ۲ هزار و ۷۶۶ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه داشتیم که از این تعداد تست کرونا ۲۴ درصد، ۶۵۳ نفر مثبت بود.
وی ادامه داد: از ۶۵۳ نفر مثبت کرونا طی هفته گذشته، ۵۴۶ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۰۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
استاندار سمنان تصریح کرد: در حال حاضر چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال بوده و در همه‌ مراکز بهداشتی خدماتی نیز بحث واکسیناسیون برای مردم استان به منظور افزایش ایمنی در مقابله با بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس عنوان کرد: در بحث واکسیناسیون در استان سمنان تاکنون، ۹۴.۹ دُز اول، ۸۹.۷ درصد دُز دوم و ۶۳.۲ درصد دُز سوم را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه جلسات ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به صورت مستمر برگزار می‌شود، افزود: با توجه‌ به تاکید ستاد ملی کرونا بر بازگشایی مدارس، جلسات شورای آموزش پرورش و کمیسیون‌ دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها به صورت مستمر برای مدیریت امور در حال برگزاری است.
هاشمی خاطرنشان کرد: توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، پژوهش علمی در خصوص میزان‌ تاثیر واکسیناسیون با جامعه آماری ۱۱۸ هزارنفری انجام شده که در آینده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد.
وی همچنین گفت: تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا در ایام عزاداری سید الشهدا در هیات‌های مذهبی حضور داشتند که از مردم استان بواسطه برگزاری مراسم‌های عزاداری سید الشهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی، تقدیر و تشکر دارم.
وی با بیان اینکه استان سمنان در حال حاضر دارای ۱۰ بیمارستان بوده که از این تعداد ۸ بیمارستان دولتی و ۲ بیمارستان خصوصی است، افزود: در ‌مجموع بیمارستان‌های استان سمنان تعداد یک هزار و ۸۷۲ تخت بیمارستانی وجود دارد که ۱۷۷ تخت متعلق به بخش‌های آی سی یو و مراقبت‌های ویژه است.
استاندار سمنان گفت: ستاد فرعی مدیریت مقابله با کرونا در سطح بخش‌های استان با محوریت بخشداران به منظور مدیریت بهتر امور در بحث بازگشایی مدارس فعال شده و بازدید و سرکشی در این حوزه به صورت مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052920836
  • خبرنگار :