در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی سمنان از ایسنا انجام شد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان

در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از خبرگزاری ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان امضا و تبادل شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان 24 مردادماه در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهم نامه همکاری در چهارچوب اهداف تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله کشور، قوانین بالا دستی و سند ملی توسعه استان سمنان و به منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، فرهنگی و پژوهشی– تحقیقاتی و همچنین برای فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای بهره‌گیری از توان و استعدادهای موجود برای گسترش اهداف مذکور و همکاری­های متقابل منعقد شده است.

علی منصفی راد افزود: هدف از انعقاد این تفاهم­نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری­های فی­ما­بین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جهاددانشگاهی در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از  نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان است.

وی با برشمردن زمینه‌های همکاری مشترک با توجه به زمینه­ های مذکور ادامه داد: همکاری و برقراری روابط متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به منظور بهره­وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه­ های مورد نیاز از جمله مهمترین محورهای اصلی این تفاهم نامه است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: همکاری در زمینه نیازسنجی آموزشی، تدوین و برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی، برگزاری مشترک همایش و کارگاه­های آموزشی، همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک در طرح های پژوهشی، زیر ساختی، تولیدی، اجرای طرح­های نظرسنجی و افکار سنجی، همکاری در زمینه تامین نیروهای علمی(مدرس و پژوهشگر) و استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی،کتابخانه ای،آزمایشگاهی و رایانه ای و نظام اطلاع رسانی یکدیگر از جمله موضوعات و محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

منصفی راد همچنین از همکاری این دو مجموعه در زمینه تأسیس و راه اندازی مرکز نورآوری و شکوفایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری و همچنین راه اندازی شعبه پارک علوم و فناوری­ های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان به عنوان دو موضوع مهم این تفاهم نامه خبر داد.

وی افزود: همکاری متقابل در انجام پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری، همکاری متقابل در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد دوره های مجازی، همکاری متقابل در زمینه آموزش های ضمن خدمت جهت اساتید و کارکنان، همکاری در زمینه ارزیابی،استعداد سنجی و اتصال به بازار متقاضیان فعالیت در حیطه صنایع دستی و گردشگری نیز از سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052417128
  • خبرنگار : 30077