مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

۲۱۵ تشکل مردم‌نهاد در اردبیل فعال است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ۲۱۵ تشکل مردم‌نهاد در استان اردبیل فعال است و در حوزه‌های هشتگانه به اهالی استان خدمات ارائه می‌کنند.

رضوان باقلاچی ۲۳ مرداد در مراسم گرامیداشت هفته تکریم از فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد در اردبیل اظهار کرد: چهار وزارتخانه و سازمان مرجع صادرکننده مجوز برای تشکل‌های مردم‌نهاد در کشور هستند که نسبت به گذشته در حال حاضر صدور مجوز برای تشکل‌های مردم‌نهاد به شکل تخصصی و چند منظوره انجام می‌شود.

وی عمده تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در استان را در حوزه اجتماعی اعلام کرد و گفت: در این حوزه فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد، آسیب‌های اجتماعی، سلامت شهروندان، ارتقای نشاط اجتماعی و دیگر برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای را در ابعاد اجتماعی مورد توجه قرار داده و سعی می‌کنند در این راستا حرکت‌ها و اقدامات مؤثری را انجام دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد را در حوزه فرهنگ عمومی و مسائل اعتقادی، مذهبی و دینی یادآور شد و تصریح کرد: بخشی از تشکل‌ها در حوزه بهداشت و سلامت عمومی و قسمتی نیز در حوزه علوم و فناوری، محیط زیست،‌ عمران و آبادانی، توسعه پایدار و امور بین‌المللی به عنوان هشت گروه تخصصی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

باقلاچی افزود: سعی بر این است تا این تشکل‌های مردم‌نهاد در قالب تفاهمنامه و قراردادهای امضا شده به شکل برون‌سپاری مورد حمایت قرار گیرند و دولت هیچ منابع اعتباری و ردیف اختصاصی را برای این تشکل‌ها در نظر نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فعالیت این تشکل‌ها عام‌المنفعه بوده و عمدتا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و امضای تفاهمنامه پشتیبانی‌های لازم از این مجموعه‌ها انجام می‌شود.

باقلاچی اضافه کرد: بیشترین صدور مجوز برای این تشکل‌ها از طریق استانداری اردبیل، بهزیستی و ورزش و جوانان بوده تا در مجموع ۲۱۵ تشکل مردم‌نهاد در استان فعالیت کنند.

وی از صدور پروانه برای ۴۶۰ تشکل مردم‌نهاد در استان خبر داد و بیان کرد: ۴۷ درصد تشکل‌های مردم‌نهاد در این استان فعال و ۵۳ درصد راکد و یا نیمه‌فعال هستند.

باقلاچی عمده دلیل رکود این تشکل‌ها را شرایط کرونایی در عدم برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی و برخی مشکلات مالی و مدیریتی عنوان کرد و ادامه داد: ما سعی می‌کنیم از این تشکل‌ها حمایت‌های عملی را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بزرگترین تشکل در مکتب اسلام با محوریت مساجد شکل گرفته که شامل کانون‌های فرهنگی، هنری، پایگاه مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی است و در کنار آن مراکز نیکوکاری و هیئت‌های مذهبی فعالیت خود را در محلات انجام می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با گرامیداشت ۲۲ مرداد سالروز تشکیل تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح کشور تصریح کرد: در کنار ارائه خدمات رایگان و خودجوش از طریق این تشکل‌ها، دیدار با پیشکسوتان و فعالان این حوزه و تجلیل از تشکل‌های خیریه در حوزه مدرسه‌سازی، مسجدسازی و کتابخانه‌سازی در این هفته انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401052416951
  • خبرنگار :