استاندار سمنان تاکید کرد:

رشد شاخص‌های‌ گردشگری و اقتصادی استان سمنان با بهره‌گیری از ظرفیت ۳۰ کاروانسرای تاریخی

استاندار سمنان از سمنان به عنوان یکی از استان‌های پرجاذبه در کشور نام برد و گفت: بیش از ۳۰ کاروانسرای تاریخی بین‌راهی در استان وجود دارد که این بناهای تاریخی ظرفیتی بسیار مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در راستای رشد شاخص‌های‌ گردشگری و اقتصادی در استان هستند.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: رشد اقتصادی از مباحث‌ اصلی مدنظر دولت بوده که در استان سمنان نیز با بُرش استانی در حال‌ پیگیری و اقدام‌ است.

وی با بیان اینکه تحقق رشد اقتصادی در سایه تقویت تولید میسر می شود، اضافه کرد: تقویت امور و تسهیل در بحث‌ چرخه تولید در استان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در خصوص تحقق رشد اقتصادی است.

استاندار سمنان با تأکید بر واگذاری بناهای تاریخی در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و به خصوص کاروانسراهای استان، افزود: بناهای تاریخی در اختیار اوقاف، بر اساس اولویت‌بندی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شوند.

وی از کم آبی به عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات این استان در بخش‌های مختلف و از جمله در بخش صنعت و معدن نام برد و افزود: تامین‌ آب در استان به خصوص برای حمایت از تولید و برطرف کردن دغدغه‌های سرمایه گذاران و صاحبان‌صنایع از دیگر اقدامات در حال‌ انجام‌ است.

هاشمی بر لزوم تامین سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی استان تاکید و خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده نفتی مکلف است تا سوخت‌ واحدهای صنعتی استان را تامین‌ کند.

استاندار سمنان بر لزوم توجه به توسعه متوازن استان تاکید و تصریح کرد:در حوزه‌ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تا امروز بالغ بر ۴۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده است که در این بخش نیز توسعه متوازن استان مورد توجه مسوولان ذی‌ربط بوده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052215832
  • خبرنگار :