رشد ۴۰۰درصدی مراکز عرضه پسته دامغان

دبیر جشنواره ملی پسته دامغان از فعالیت۱۳۰ مرکز فرآوری پسته در این شهرستان خبر داد.

رضا زارع‌زاده ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در نشست استاندار سمنان با اعضای ستاد برگزاری جشنواره پسته دامغان در سالن جلسات غدیر استانداری اظهار کرد: مراکز عرضه پسته در چند سال اخیر بالغ بر ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سردخانه نگهداری پسته با قابلیت نگهداری کیفیت مطلوب به مدت سه سال در دامغان احداث شد افزود: خوشبختانه ثبت ملی و جهانی پسته دامغان صورت گرفت که‌انشالله ثبت این‌جشنواره نیز به نام‌ دامغان در دستور کار قرار دارد.

دبیر جشنواره ملی پسته دامغان گفت: اقدامات علمی در راستای فرآوری پسته در دستور کار است که‌ انشالله با حمایت مسئولان و ورود بخش خصوصی شاهد ارزش افزوده مطلوبی برای این‌ محصول در دامغان‌ خواهیم بود.

وی به نقش مهم این جشنواره در معرفی ظرفیت های گردشگری دامغان اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگری در دامغان با برگزاری جشنواره پسته و تبلیغات صورت گرفته در آن، بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که ظرفیت بیش از این نیز وجود دارد.

دبیر جشنواره ملی پسته دامغان یادآوری کرد: جشنواره‌ پسته دامغان در مهرماه سال جاری به مدت سه روز در شهر تاریخی دامغان برگزار خواهد شد.

استاندار سمنان نیز گفت: معرفی پتانسیل های موجود در حوزه‌ پسته دامغان باید از طریق برنامه هایی همچون جشنواره پسته، با یک‌ نگاه فرا استانی در دستور کار باشد.

سید محمد رضا هاشمی، افزود: پسته دامغان یک‌ برند شناخته شده و ارزشمند در حوزه کشاورزی برای استان سمنان است.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در حوزه ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در بحث کشت پسته به دور از توسعه سطح زیر کشت باید در دستور کارباشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: فرآوری از دیگر مولفه های موثر در بحث توجه به حوزه پسته و افزایش ارزش افزوده برای کشاورزان‌ است.

هاشمی گفت: صنایع تبدیلی مختلف و متعددی می تواند از طریق پسته و سایر متعلقات مرتبط با آن در شهرستان دامغان راه اندازی شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای حمایت از پسته دامغان، آمادگی‌ برای‌ پرداخت تسهیلات ویژه سرمایه گذاری در این حوزه از محل تبصره ۱۸ و مصوبات اقتصادی سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان وجود دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052014577
  • خبرنگار :