امکان درمان سالک در امیریه منطقه آندمیک «سالک» در سمنان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان از تلاش و تامین اعتبار و تجهیزات لازم برای کنترل بیماری سالک به عنوان بیماری اندمیک این منطقه خبر داد.

دکتر تقوی ۱۸ مردادماه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان درراستای کنترل بیماری سالک نیز اظهار کرد: بیماری سالک به عنوان یک بیماری آندمیک در شهرستان دامغان و به ویژه منطقه امیریه شناخته شده و در طی سالیان اخیر و با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده توسط حوزه سلامت این شهرستان از جمله آموزش و بیماریابی فعال و مستمر، بروز و شیوع این بیماری تا حدود زیادی کنترل شده است .

وی اظهار امیدواری کرد: با استمرار این اقدامات و همچنین با همراهی و اجرایی شدن فعالیت‌های تمامی دستگاه های مرتبط شاهد کاهش بیش از پیش این بیماری در منطقه امیریه باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: همچنین علاوه بر درمان سیستمیک و موضعی بیماران احتمالی مبتلا به بیماری سالک، با تأمین تانک ازت و سایر تجهیزات کرایوتراپی، این روش درمان مهم و موثر نیز در این مرکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به عدم امکان درمان بیماران مبتلا به سالک در امیریه ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته و فراهم شدن امکان درمان این بیماری در امیریه در حال حاضر نیاز مراجعه همشهریان این منطقه به شهرستان دامغان نیز مرتفع شده و مبتلایان به سالک در امیریه درمان می شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان یاد آور شدند: با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر امیریه، پزشک مرکز خدمات جامع سلامت زنده‌یاد نرگس خاتم ساز خرمی به صورت بیتوته و ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به جمعیت بیش از سه هزار نفری ساکنین منطقه تحت پوشش است.

دکتر تقوی گفت: درخصوص خدمات آزمایشگاهی در این مرکز نیز با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در شهر امیریه و طبق دستورالعمل اجرایی این برنامه ( نسخه ۲۱) و سطح بندی خدمات آزمایشگاهی، این خدمات (با جمعیت ۳۰۳۶ نفر ثبت شده در سامانه یکپارچه بهداشتی"سیب") با حضور کارشناس مربوطه، انجام فرایند نمونه گیری روزهای شنبه و سه شنبه انجام می‌پذیرد.

وی درخصوص خدمات دندانپزشکی در مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم خاتم ساز خرمی، یادآور شد: طبق دستورالعمل اجرایی برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی، روزهای شنبه با حضور دندانپزشک و دستیار، خدمات سطح اول و پایه دندانپزشکی ارائه می گردد.

وی از تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت زنده‌یاد نرگس خاتم ساز خرمی امیریه به تجهیزات پزشکی و اداری جدید خبر داد و گفت: امروز ۱۸ مردادماه۲۲ قلم تجهیزات پزشکی و اداری جدید به مرکز خدمات جامع سلامت مرحومه نرگس خاتم ساز خرمی امیریه تحویل شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان افزود: با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با پیگیری های شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نقدی برای خرید تجهیزات پزشکی و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت اوراق (بند و ۰۰۵) جهت خرید تجهیزات اداری اختصاص یافته که پس از تهیه اقلام مورد نیاز، جهت ارائه خدمات بهتر به همشهریان گرامی شهر امیریه در اختیار این مرکز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تخت ژنیکولوژی، تب سنج غیر تماسی، دستگاه اتوسکوپ، چراغ معاینه پرتابل، پالس اکسی متر انگشتی، ست کامل جراحی، جنین یاب دیجیتال، تخت معاینه ،دستگاه فشارسنج و ترازوی دیجیتال از جمله تجهیزات پزشکی تحویلی به این مرکز هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051813292
  • خبرنگار :