در «یوم العباس» روی داد؛

اجتماع باشکوه اردبیلی ها با ندای «لبیک یا ابوالفضل»

همزمان با یوم العباس پایتخت شور و شعور حسینی مملو از ندای «لبیک یا حسین و لبیک یا ابوالفضل» شد.

همزمان با روز نهم محرم تاسوعای حسینی اجتماع عزاداران دارالارشاد اردبیل در نمایش عشق و ارادت به سقای دشت نینوا با حال و هوایی متفاوت بعد از دو سال کرونا برگزار شد تا میدان عالی قاپوی اردبیل و محوطه پیرامونی آن شاهد اجتماعی عظیم از دلدادگان مکتب حسینی باشند.

در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با توصیف حوادث روز تاسوعای حسینی اظهار کرد: دشمنان احمق با ارسال امان نامه سعی کردند تا حضرت ابوالفضل العباس (ع) را از اردوگاه امام حسین (ع) دور کنند اما نمی دانستند که امام حسین تمام وجود سقای نینواست و جدایی برادر از برادر ممکن نیست.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده با بیان ویژگی وفاداری و حریت حضرت عباس (ع) خاطرنشان کرد: امروز نیز در حساس ترین مقطع انقلاب اسلامی ما به چنین روحیه ای در صیانت از حریم ولایت نیاز داریم تا همه ملت با تعهد و وفای به عهد آرمان های انقلاب اسلامی به ویژه ولایت را صیانت کنند.

وی پیام این اجتماع باشکوه را تقویت مولفه های وحدت و همگرایی امت اسلامی توصیف کرد و گفت: دشمن امروز به این حساسیت ملت ایران در تداوم طریق مکتب حسینی پی برده و سعی می کند با انواع شیطنت ها در اندیشه معنوی نسل آینده تزلزل ایجاد کند.

در این مراسم معنوی که بیش از سه ساعت به طول انجامید مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت اشعار و نوحه های نغز در سوگ شهدای نینوا سروده و شرکت کنندگان نیز با سینه زنی و اشک ماتم در این یوم حزن انگیز با کاروان حسینی همنوا شدند.

مردمان پایتخت حسینیت و دارالارشاد اردبیل در نهم محرم که به روز تاسوعای حسینی شهره یافته سعی دارند تا با برگزاری مراسم آئینی – سنتی «شمع گردانی» با 40 منزل خاموش و تاریک امام حسین از کوفه تا شام همراهی کرده با روشن کردن شمع های نذری دین خود را به اسرای نینوا ادا کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051612094
  • خبرنگار :