حادثه خیزترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه و کمک مسئولان

مدیر پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج_اصفهان گفت: حادثه خیزترین محور کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه و کمک اعتباری مسئولان است.

امین خرمی در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲ سال پیش این محور کلنگ زنی شد و تا پیش از شروع کار ما هیچ اقدامی در خصوص انجام عملیات اجرایی انجام نشد.

وی به اقدامات پروژه از سال پیش تاکنون اشاره می کند و در این ارتباط اظهارکرد: خوشبختانه باوجود تمامی مشکلات و سنگ اندازی ها از روز شروع کار تاکنون بدون وقفه تلاش کردیم و هم اکنون ۵ کیلومتر از این طرح آماده آسفالت است.

مدیر این پروژه با اشاره به مشکلات مالی این پروژه خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه تمامی توان مالی خود را برای به سرانجام رساندن این محور بکار گرفته است و تمامی دغدغه‌شان این بود که فعالیت پروژه از حرکت باز نماند اما توان مالی پیمانکار دیگر اجازه نمی دهد و ما همه تلاش خود را برای اتمام پروژه به کار خواهیم بست و انتظار داریم با توجه به اینکه با کمبود اعتبار مواجه است، مسئولان هم به وعده خود عمل کرده و اعتبارات لازم را به این پروژه اختصاص دهند.

خرمی پول دریافتی بابت طرح را حدود ۶ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: این رقم نسبت به کارکرد ما بسیار ناچیز است، همه ما از نرخ تورم طی یک سال اخیر خبر داریم اما شکایتی نداشته ایم چرا که اعتقاد داریم کاری را که شروع کرده ایم به اتمام برسانیم و به وعده های خود عمل کردیم اما توقع داریم کارفرما و دولت هم ما را همراهی کنند.

وی ادامه داد: اینجا نمی شود مثل اتوبان یک طرفه عمل کرد ما به تعهدات خود عمل کردیم انتظار داریم طرف مقابل مسئولان مربوطه نیز حتی به بخشی از تعهدات خود عمل کند.

نماینده پیمانکار در این طرح به حوادث سال‌های اخیر رخ داده در کمربندی یاسوج_اصفهان اشاره و عنوان کرد: پروژه بسیار حساس و حادثه خیز است و در صورتی که سریعتر به بهره برداری نرسد، جان انسان‌ها در خطر است و شاید یکی از دلایلی که پیمانکار باوجود تمامی ناملایمات دست از کار نکشید حس نوعدوستی ایشان بوده است همین دو شب گذشته در این محور دو نوجوان عزیز جان خود را از دست دادند و هزاران نفر داغدار شدند.

خرمی در خصوص پیشرفت پروژه تاکید کرد: این پروژه در دو فاز به پیمانکار واگذار شد که فاز اول سه «راهی زندان تا پل مختار» و فاز دوم «پل مختار تا پلیس راه یاسوج به شیراز» خواهد بود که در صورت همکاری و تامین اعتبار از سوی کارفرما، فاز اول تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و در صورت تامین اعتبار مناسب ۸ کیلومتر فاز دوم بسیار زودتر از موعد قرارداد به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: طول پروژه چهارخطه کمر بندی یاسوج_ اصفهان ۱۲ کیلومتر است که در این مسیر ۳۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی و سنگین به صورت شبانه روزی و یک کارخانه شن و ماسه دو شیفت در حال انجام کار است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401051310628
  • خبرنگار :