دلیل گرایش افراد به مشاغل خدماتی چیست؟

یک فعال حوزه کار نبود بروکراسی های اداری و پایین بودن هزینه را دلیل گرایش افراد به مشاغل خدماتی دانست و گفت:هرچه آمار اشتغال در بخش خدمات افزایش یابد به همان اندازه از تولید و صنعت فاصله گرفته و وابسته تر می شویم.

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی دلیل بالا بودن آمار اشتغال در بخش خدمات گفت: معتقدم از هر چیزی که منجر به تولید سرمایه می‌شود باید حمایت کنیم. در حال حاضر بخش کشاورزی یکی از بخش های مناسب برای تولید سرمایه و ارزش افزوده است چون فرد هم شاغل است و هم از محل فعالیت و کاری که دارد، درآمدزایی می کند.

وی ادامه داد: بخش خدمات درآمدزایی ملی و اجتماعی نیست، بلکه فقط کسب و کار است و اگر مدام دنبال خدمات باشیم و به سمت مشاغل خدماتی حرکت کنیم به همان میزان مصرف گرایی رواج می یابد چون جامعه بیشتر خدمات گیرنده است و به دلیل تامین نیاز، مشاغل خدماتی گسترش‌یافته است.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: هر چه اشتغال در بخش خدمات بالاتر برود، جامعه مصرف گراتر می‌شود؛ ولی هر چه اشتغال بخش کشاورزی و صنعت بیشتر باشد به منزله آن است که جامعه تولیدگرا شده است.

به گفته مختاری با افزایش آمار مشاغل خدماتی به همان اندازه از تولید و صنعت فاصله گرفته و وابسته‌تر می‌شویم.

وی نبود بروکراسی های دست و پاگیر در راه اندازی مشاغل خدماتی را از جمله علل گرایش افراد و جامعه به کسب و کارهای خدماتی ذکر کرد و گفت: در مشاغل خدماتی افراد عمدتا با مشکلاتی که در بحث صدور مجوز و طولانی شدن روند آن وجود دارد، مواجه نیستند و جنس این نوع کسب و کار ها به گونه ای است که با کمترین هزینه و شرایط سهل و آسان قابلیت ایجاد دارد.

این فعال حوزه کار تاکید کرد: در حال حاضر فعالیت مشاغل خدماتی در فضای مجازی گسترش یافته است و صرفنظر از بحث نظارت، اشتغال و درآمدزایی خوبی برای صاحبان این کسب و کارها در پی داشته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401051209391
  • خبرنگار : 71282