تدوین سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استان

امسال۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استان به صورت دقیق، کارشناسی و تخصصی در حال تدوین و آماده سازی است که انشالله به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

محمدرضا صادقی، سرپرست معاونت‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه توسعه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان؛ اظهار کرد: استان سمنان در موارد گوناگون بخصوص در حوزه دانشگاه، از ظرفیت بالایی برخورار است و طبیعتا باید عملکرد مضاعفی را از مجموعه های متولی امر در این خصوص شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰، فعالیت بالغ بر ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۴۵۰ شرکت فناور در سطح استان سمنان به ثبت رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحقق شعار سال، هدفگذاری برای راه اندازی بیش از ۱۰۰ مورد شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت ها و نیازهای ما در بحث دانش بنیان در سطح استان باید احصاء شود، خاطر نشان کرد: انشالله با همکاری و بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، شاهد توسعه تصاعدی و همچنین توسعه کیفی شرکت های دانش بنیان در سطح استان‌ خواهیم‌ بود.

صادقی گفت: در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال، ضرورت دارد تا به دور از حرف و شعار با برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی و کاربردی گام برداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ضرورت دارد تا فرمانداران در بحث رُشد کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در سطح شهرستان های استان به صورت جدی ورود کنند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051007514
  • خبرنگار :