اعلام نتایج اولیه ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات در سال ۱۴۰۰

نتایج اولیه ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات در سال ۱۴۰۰ در پرتال نشریات علمی وزارت علوم اعلام شد.

به گزارش ایسنا، به گفته دکتر محسن شریفی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، نشریات ارزیابی‌شده می‌توانند تا پایان مرداد ماه اعتراضات خود را نسبت به رتبه‌بندی اعلام شده، به کمیسیون نشریات علمی اعلام کنند. نتایج نهایی ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات در سال ۱۴۰۰، اول شهریور ماه سال جاری اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

آیین‌نامه نشریات علمی اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، با هدف نظارت و ارتقای کیفی و استانداردهای نشریات علمی، کمک به حضور نشریات علمی در نمایه‌های بین‌المللی، افزایش نقش نشریات در ارتقای بهره‌وری و کاربردی شدن دستاوردهای پژوهشی کشور و افزایش رقابت سازنده میان نشریات در راستای بهبود کیفیت انتشارات علمی تصویب شد.

پیرو ابلاغ این آیین‌نامه، شیوه‌نامه ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات نیز شهریور ماه ۱۳۹۸ ابلاغ شد و بر اساس آن نشریات علمی به صورت سالانه و بر اساس معیارهای تعیین شده، ارزیابی می‌شوند.

معیارهای کلی ارزیابی نشریات علمی، انتشار به‌موقع و رعایت ضوابط آیین‌نامه نشریات، رعایت فرآیند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، داشتن وبگاه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌ای کامل نشریه، رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات، وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی، استفاده از مقررات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رعایت اخلاق علمی و جلوگیری از تخلفات علمی هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401050907065
  • خبرنگار : 30165