هلال احمر استان مرکزی در آماده باش کامل

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آماده باش کامل نیروهای عملیاتی و تجهیزات امدادی در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر تغییرات جوی در استان خبر داد.

 عبدالکریم شعبان زاده افزود: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه پرفشار و بارشی به استان و پیش بینی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع سیلاب در سطح استان، نیروهای عملیاتی و امکانات امدادی هلال احمر  استان مرکزی در آماده باش کامل شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: از امروز پنجشنبه تا پایان مساعد شدن وضعیت جوی،بیش از ۱۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر استان در ۱۳پایگاه امدادونجات و  یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان(EOC)، یک پایگاه تیم های واکنش سریع و یک مرکز آنست(سگ‌های جست‌وجو و نجات)، ۱۸ دستگاه آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: طی چند روز اخیر به منظور حفظ آمادگی نیروها و امکانات لجستیکی توان افزایی نجاتگران و پرسنل هلال احمر در شهرستان ها در زمینه امدادرسانی در سیلاب در شهرستان ها انجام شده و تجهیزات و نیروها از آمادگی لازم برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلال احمر استان مرکزی، شعبان زاده در پایان اضافه کرد: از مردم تقاضا می شود تا مساعد شدن شرایط آب و هوا از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب و حتی الامکان در مسیرهای کوهستانی تردد نکنند. همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان(EOC) با سامانه‌ تلفنی ۱۱۲ آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری مردم است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401050605060
  • خبرنگار :