درد دل نخبگان همدان با رئیس جمهور؛

انتقاد به انتصابات و پدرخواندگی در همدان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پنجشنبه ۶ مرداد در سفر استانی به همدان با جمعی از نخبگان این شهر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که فعالینی از حوزه‌های مختلف استان همدان، حضور داشتند.  نخبگان استان همدان در رابطه مشکلاتی از حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و گردشگری صحبت کردند.  

همسر شهید مدافع حرم محسن فانوسی از گردان ۴۳ مهندسی رزمی امام علی (ع) به نمایندگی از خانواده‌های شهدا صحبت کرده و بیان کرد که بی‌توجهی به قشر ایثارگر شرایط را بر آن داشته تا شرایط روز به روز سخت‌تر شده و در نشر ارزش‌های ایثار، فقط اداره‌ای تحت عنوان بنیاد شهید وجود داشته که با کمبود امکانات و بودجه مواجه باشد. پس از ۴۰ سال، میراث آن دوران مشکل معیشت و اشتغال دارند و مسئولین در کشورهای دیگر مشکلات ایثارگران را پیگیری می‌کنند.

محمد صیفی‌کار، فعال حوزه گردشگری در این دیدار توضیح داد که باید مقامات ارشد استان به گردشگری نگاه جدی داشته باشند اما امکانات موجود در شأن همدان نیست. در همدان باید پروژه های گردشگری با پیوست عمرانی باشد نه اینکه عمرانی پیوست گردشگری داشته باشد. نگذاریم از شعار همدان پایتخت تاریخ و تمدن فقط شعار بماند. ثبت جهانی انتظار کمی از متولیان است. بنیاد مسکن توجه کند بافت روستایی دارد تخریب می شود.

مسعود صالحی، نماینده فعالان حوزه اجتماعی در این برنامه پیرامون وضعیت استان همدان توضیح داد که مدیران، داخل استان نیستند و درکی از مدیریت در استان ندارند. عدم وجود کار کارشناسی در استان وجود دارد و شاهد پدرخواندگی در انتصابات استان هستیم. لطفاً انتصابات را بررسی کنید. یک نفر در همدان طرح جامع، آمار اشتغال و آمار سرشماری را معطل خود کرده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050604907
  • خبرنگار :