محمد حسین کشکولی شامگاه پنجم مردادماه در چهارمین همایش بانوان فعال در عرصه هیات در مجتمع یاوران مهدی (عج) با اشاره به موضوع ضرورت و کیفیت کار رسانهای هیات اظهار داشت: هیئات، رسانهی کهن شیعه در بازگویی حقایق دین و ارزشها هستند.
مدیر شبکه قرآن سیما افزود: امروز درصد بالایی از جامعه، دیندار هستند و حضور مردم در بسیاری از مراسمات و آئینهای دینی و مذهبی این موضوع را اثبات می کنند حتی اگر اقشاری که در این مناسک و مجالس حضور دارند، دارای ظاهری متفاوت باشند.
وی تصریح کرد: استقبال مردم از برنامه های مذهبی در بسیاری از مناطق، دینی و معتقد بودن جامعه را ثابت می کند، حتی جوان هایی که عدهای تصور میکنند عامل دشمن هستند، نیز انسانهای معتقدی هستند که شاید راه به اشتباه رفتهاند و گاه همان انسانهای متدینی هستند که نقصهایی هم دارند.
دکتر کشکولی بیان کرد: فضای دینداری جامعه را نباید صرفا از روی ظاهر جامعه قضاوت کرد.
گاهی عده ای تصور می کنند که امام زمان (عج) فقط برای متدینین است، در صورتی که در فضای جامعه، عشق به اهل بیت و ولی عصر (عج) را میتوان در بسیاری از رویدادها متوجه شد.
وی گفت: وقتی می خواهیم در مورد دینداری تحلیل کنیم و به ارزیابی بپردازیم باید با دقت و جز به جز ارزیابی کنیم اما وقتی همه جامعه را یک بسته میکنیم و این گونه قضاوت می کنیم دچار خطا در تحلیل دینداری جامعه میشویم. بر این اساس یکی از انواع خطاهای تحلیلی وضعیت جامعه، تعمیم وضعیت معدودی از جامعه به اکثریت جامعه است. نباید قضاوت آسیبها بیشتر از حد واقعی آنها باشد.
مدیر شبکه قرآن سیما افزود: در برههای عدهای تصور میکنند دینداری در جامعه کمرنگ شده در حالی که حضور گسترده جوانان از هر طیفی در مراسمی نظیر مراسم تشییع حاج قاسم نشان داد این گونه نیست و تمایل قلبی به مفهوم شهادت و دین و ایثار وجود دارد.
وی عنوان کرد: حضور مردم در رویدادهای مذهبی، ریشه تمایلات دینی را نشان میدهد، ما نباید فقط به ظاهر افراد توجه داشته باشیم هر چند ظاهر مهم است ولی همه دین، ظاهر نیست.
دکتر کشکولی خاطرنشان کرد: رهبری در سخنرانی نیمه خرداد فرمودند به دین داری مردم توجه کنید ایشان نشانهی دین داری جامعه را در حضور مردم در تشییع علما و شهدا و اشک ریختن مردم در پشت تابوت ایشان تعریف کردند.
وی گفت: دین داری مردم شاخصهایی دارد که در دهههای مختلف این شاخصهها به صورت مختلفی دیده می شود اما در مجموع جامعه دینداری داریم.
مدیر شبکه قرآن سیما در مورد فعالیت صدا و سیما در حوزه برنامه های دینی ادامه داد: مدیران همه شبکهها از هیاتیها و حزب اللهیها و انقلابیها هستند و این افراد در هر شرایطی دغدغهی جامعه دینی را دارند.
وی عنوان کرد: مخاطب اصلی شبکه قرآن بانوان هستند، ما در تلاشیم مطابق مخاطبان شبکه، برنامههای خانوادگی را توسعه دهیم و تحولاتی در این زمینه به وجود بیاوریم.
دکتر کشکولی تصریح کرد: مبانی اسلامی، سبک زندگی، توصیههای تغذیهای، بخشهای مادرانه، خانواده خوشبخت، تربیت فرزند و مهارتآموزی به کودکان از بخشهای جدید و تکمیلی شبکه است که برای ارتقای تولید محتوا ایجاد شدهاند، ما در مسائل بانوان حرف های زیادی داریم اما این مسائل دارای پیچیدگی های زیادی است و باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد.
انتهای پیام