دکتر صفر نصراله زاده در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به چهل و دومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: توجه به اهداف کلی تأسیس و کارکرد جهاد دانشگاهی حاکی از آن است که این نهاد علمی و انقلابی در کنار کار فرهنگی و پرداختن به رسالت فرهنگی در راستای ترویج و تعمیق باورهای دینی و ارزشهای انقلابی، دو هدف عمده با محوریت پژوهش، فناوری و نوآوری نیز در مأموریتهای آن قرار دارد که این دو توسعهی تحقیقات در زمینههای مختلف برای رشد و شکوفایی و خوکفایی علمی و صنعتی و نیز ایجاد پیوند عملی با مراکز و بدنه جامعه و صنعت هستند.
وی ادامه داد: توجه به ترکیب هیأت امنا و ساختار تشکیلاتی جهاد دانشگاهی حاکی از آن است که این نهاد به طور بالقوه میتواند نقش مهم و بسزایی در شکلدهی و نظام بخشی به فرایندهای پژوهش محور بخش اجرا نظیر طرحها و کتب و ... ایفا کند که البته این امر در صورتی به بازده مطلوب خود خواهد رسید که رابطه میان جهاد دانشگاهی و دانشگاهها به طور کامل و متقابل تعریف شده و نظام مند باشد.
نصراله زاده افزود: بیشک یکی از موارد بسیار مهم در حوزه آموزش عالی، افزایش مهارت دانشجویان به منظور ورود به بدنه عملی کار در جامعه و صنعت است که در این راستا برگزاری دورههای مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان توسط دانشگاهها و نهاد جهاددانشگاهی میتواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.
رئیس دانشگاه تبریز، در پایان تأکید کرد: ارتباط مستمر و مؤثر میان دانشگاه و جهاددانشگاهی میتواند از عوامل تقویت کننده جهاددانشگاهی باشد چرا که وجود پتانسیل علمی فراوان در دانشگاهها به لحاظ اعضای هیأت علمی و سایر پژوهشگران زمینه را برای اجرای دورهها و تحقیقات تخصصی توسط این نهاد هموار خواهد ساخت.
انتهای پیام