/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

استاندار سمنان تاکید کرد: حل چالش‌های کشور با بهره‌گیری از توان جهاددانشگاهی

استاندار سمنان گفت: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مؤلفه ها و شاخصه های تحقق شعار است.

محمد رضا هاشمی در نشستی با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان که در آستانه فرارسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن تبریک چهل و دومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی گفت: اگر بخواهیم مؤلفه ها و شاخصه های مهم و تأثیرگذار در تحقق شعار سال و اجرای فرامین رهبری را برشمریم، جهاددانشگاهی یکی از مهمترین آن ها است.

لزوم بهره گیری از ایده و اندیشه جهاددانشگاهی در جهت حل چالش های کشور

وی بر لزوم بهره گیری از ایده، ذهن و اندیشه ی جهاددانشگاهی در جهت حل مسائل و چالش های کشور تأکید کرد و گفت: هر جا از ظرفیت علمی، دانش، ایده و ذهن جهاددانشگاهی استفاده نکنیم، قطعاً دچار خسران خواهیم شد.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های خوب جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تحقیقاتی و... گفت: جهاددانشگاهی بازوی قوی و پر توان رشد اقتصادی کشور است، در حوزه های معدن، کشاورزی، اشتغال صنعت و رونق تولید باید از اندیشه و ذهن جهاددانشگاهی بهره گرفت.

هاشمی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف توسعه ای موظف هستند از ایده و ذهن جهاددانشگاهی استفاده کنند، افزود: جهاددانشگاهی نیز باید ارتباط خود با دستگاه های اجرایی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان را تقویت کند.

وی از کاهش نرخ جمعیت، کمبود آب، پایین بودن راندمان کشاورزی و... به عنوان چالش های پیش روی استان سمنان نام برد و گفت: ضرورت دارد از ظرفیت و دانش علمی جهاددانشگاهی در جهت افزایش جمعیت که از تأکیدات مقام معظم رهبری است استفاده کنیم، همچنین جهاددانشگاهی با اجرای طرح های فناورانه در جهت افزایش راندمان کشاورزی، استفاده از پساب های صنعتی و... می تواند در حل چالش کمبود آب استان نیز کمک باشد.

استاندار سمنان همچنین تصریح کرد: طرح های فناروانه جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه های علمی، پزشکی، دامپروری، معادن و مراکز نوآوری و شکوفایی نشان از ظرفیت و پتانسیل خوب این مجموعه است که باید در جهت توسعه و پیشرفت استان حمایت شود.

هاشمی اظهار کرد: بسیاری از این طرح ها و پروژه ها مانند مرکز درمان ناباروری، اصلاح مرکز به نژاد دام سبک، ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری، تولید کود ارگانیک برپایه مواد معدنی و... نیازمند حمایت بیشتر و اختصاص اعتبارات ملی است، ان شاءالله در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای تکمیل و تجهیز این پروژه ها اعتبارات خوبی در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042919777
  • خبرنگار : 30077