در سه ماهه اول سالجاری صورت گرفت

مصرف بیش از  ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان اردبیل 

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از مصرف ۸۲۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف اعم از خانگی، عمومی و صنعتی طی سالجاری خبر داد.

میر سعید سید متین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در کشور ۶ برابر بیشتر از سرانه مصرف جهانی می باشد، گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راهکار برای کوتاه‌مدت است و با آن می‌توانیم صرفه‌جویی بالایی در بخش خانگی ایجاد کنیم.

وی حجم گسترده ای از مصرف گاز طبیعی را ناشی از توسعه روزافزون شبکه های گاز و جذب مشترکین جدید دانست و افزود: مصرف گاز در استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، افزایش داشته و هرسال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصل زمستان افزوده می‌شود که این مهم بایستی با ارایه الگوهای بهینه مصرف، فرهنگ سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی مدیریت شود تا بتوانیم به نحو احسن از فرصت ایجاد شده در راستای تحقق شعار سال جدید بهره بگیریم.

سیدمتین مصرف ۸۰۰ و ۲۴ میلیون متر مکعبی گاز طبیعی در استان طی سه ماهه سالجاری را بیشتر از استانداردهای مصارف جهانی عنوان و تصریح کرد: از کل گاز مصرف شده در استان، ۴۶۴ میلیون متر مکعب مربوط به مصرف خانگی و صنعتی و ۳۶۰ میلیون متر مکعب گاز نیز از سوی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص رشد میزان مصرف گاز طبیعی توضیح داد و گفت: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با ۹۸ میلیون متر مکعب رشد و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ۳۶  میلیون متر مکعب کاهش مصرف گاز مواجه بوده است.

وی تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکین در رعایت الگوهای مصرف برشمرد و تصریح کرد: افزایش تعداد مشترکان گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تاثیر داشته است، اما قطعا با رعایت الگوهای بهینه مصرف گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042818726
  • خبرنگار :