بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال 1401

امروزه با توجه‌ به گسترش برنامه‌های کامپیوتری و موبایل، برنامه‌نویسی یکی از مهارت‌های مهم و حیاتی است که با یادگیری آن می‌توان به فرصت‌های شغلی متعددی دست پیدا کرد. به همین دلیل، افراد بسیاری به دنبال ورود به حوزه‌ی برنامه‌نویسی هستند و قصد دارند در این حیطه به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از کوئرا، معمولاً افراد در مورد این مسئله تردید دارند که باید حرفه‌ی برنامه‌نویسی را با یادگیری چه زبانی شروع کنند؟ اگر شما همچنین دغدغه‌ای دارید، این متن به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین زبان برنامه‌نویسی را برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی انتخاب کنید.

پایتون

پایتون یکی از محبوب‌ترین، رایج‌ترین و پول‌سازترین زبان‌های برنامه‌نویسی به حساب می‌آید که ویژگی‌های بسیار جذابی را به توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها ارائه می‌کند. این زبان سینتکسی خلاقانه و آسان دارد که باعث شده تا این زبان به گزینه‌ای محبوب در بین مبتدیان و حرفه‌ای‌ها تبدیل شود. پایتون یک زبان همه‌منظوره است که از آن در حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی مانند توسعه‌ی وب استفاده می‌شود. اگر به‌دنبال کار در زمینه‌ی علوم داده یا هوش مصنوعی هستید، شرکت در یک دوره‌ی آموزش پایتون و یادگیری آن برای شما بسیار اهمیت دارد. پایتون از پشتیبانی گسترده‌ی کتابخانه‌ها و جامعه‌ی بزرگ برنامه‌نویسان برخوردار است. بسیاری از استارتاپ‌ها از پایتون به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی اصلی خود استفاده می‌کنند؛ در نتیجه فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در انتظار برنامه‌نویسان پایتون است.

فریم‌ورک‌های پایتون

از جمله محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های پایتون می‌توان به جنگو(Django) اشاره کرده که در توسعه و طراحی وب به کار می‌روند. به کمک این فریم‌ورک منبع‌باز و رایگان می‌توانید به‌سادگی کار توسعه‌ی وب‌سایت‌هایی کاملاً پیچیده را انجام دهید. با دانش اولیه‌ی پایتون و شرکت در دوره‌های آموزش جنگو می‌توانید به‌سرعت شروع به ساختن وب‌اپلیکیشن‌های خود کنید. جنگو بازار کار خوبی دارد و بسیاری از شرکت‌ها نیاز به استخدام برنامه نویس جنگو دارند.

بازار کار پایتون

اگر آگهی‌های استخدام برنامه نویس بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مانند DropBox ،Netflix و Facebook را ببینید، متوجه می‌شوید که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به استخدام برنامه نویس پایتون است. علاوه بر اینکه فرصت‌های شغلی زیادی در انتظار برنامه‌نویسان پایتون است، آن‌ها این شانس را هم دارند که با تجربه‌ی کمتر بتوانند حقوق بالاتری داشته باشند.

PHP

اگرچه PHP در لیست جدیدترین زبان‌های برنامه‌نویسی قرار ندارد، اما بسیار محبوب و پرکاربرد است. زبان PHP از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی ساده است که یادگیری آن برای افراد مبتدی چندان پیچیده نیست. پس اگر می‌خواهید وارد دنیای برنامه‌نویسی شوید و نمی‌دانید از کدام زبان کار خود را شروع کنید، باید بگوییم PHP یکی از بهترین زبان‌ها برای شروع کار شما است. این زبان برنامه‌نویسی برای توسعه سیستم‌های مدیریت محتوا، اپلیکیشن‌های مربوط به تجارت الکترونیک و وب کاربرد زیادی دارد. پشتیبانی سیستم‌های مدیریت محتوا و پایگاه‌های داده، یادگیری آسان و اجرای آن روی سیستم‌عامل‌های مختلف از دلایل گرایش توسعه‌دهندگان به این زبان برنامه‌نویسی است. 

فریم‌ورک‌های PHP

در سال‌های اخیر فریم‌ورک‌های بسیار باکیفیت و مناسبی برای زبان PHP ارائه شده است. این فریم‌ورک‌ها باعث شده‌اند تا تجربه‌ی کار با PHP بسیار لذت‌بخش‌تر شود. در بسیاری از موارد، فریم‌ورک‌های جدید PHP، رفع مشکلات طراحی را بسیار ساده‌تر کرده‌اند.

لاراول محبوب‌ترین فریم‌ورک PHP است. مزایا، ویژگی‌ها و برتری‌هایی که لاراول نسبت به سایر فریم‌ورک‌ها دارد، موجب ترغیب برنامه‌نویسان به سمت خود شده است. آگهی‌های استخدام برنامه نویس لاراول به‌مراتب بیشتر از موقعیت‌های شغلی مربوط فریم‌ورک‌های دیگر PHP هستند. اگر با PHP آشنا هستید، می‌توانید با شرکت در یک دوره‌ی آموزش لاراول، به یک توسعه‌دهنده‌ی حرفه‌ای PHP تبدیل شوید.

بازار کار PHP

به عبارت دیگر، PHP از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب و البته خوش استخدام در حوزه‌ی وب است. اگرچه PHP دائما در رقابتی سخت با پایتون و جاوااسکریپت قرار دارد، اما هنوز تقاضای زیادی برای توسعه‌دهندگان PHP در بازار وجود دارد. بازار کار قابل‌توجهی برای دولوپرهای PHP وجود دارد و بخش زیادی از آگهی‌های استخدام مربوط به استخدام برنامه نویس PHP است. با شرکت در دوره‌های آموزش PHP می‌توانید مسیر شغلی خود را به‌عنوان یک برنامه‌نویس PHP موفق شروع کنید.

JavaScript

جاوااسکریپت یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پرتقاضا محسوب می‌شود که سال‌ها است ثباتش را حفظ کرده. جاوااسکریپت در ابتدا برای افزودن عناصر تعاملی به صفحات وب طراحی شد، اما اکنون در زمینه‌های گسترده‌ای مثل توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل و وب، توسعه‌ی بازی‌ها و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های دسکتاپ به‌کار می‌رود. به دلیل یادگیری راحت این زبان، تعداد افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در ضمن این زبان برنامه‌نویسی می‌تواند به‌خوبی با دیگر برنامه‌ها کار کرده و در محدوده وسیعی از اپلیکیشن‌ها به کار گرفته شود.

فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های JavaScript

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های یادگیری جاوااسکریپت این است که به‌راحتی می‌توانید از کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های قدرتمندی مثل React استفاده کنید. در حال حاضر React در صدر حوزه‌ی توسعه وب‌اپلیکیشن‌ها قرار دارد و شرکت‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. بازار کار React نسبت به رقبای دیگرش مانند Vue.js و Angular بسیار پررونق‌تر است و بخش زیادی از آگهی‌های استخدام مربوط به استخدام برنامه نویس ری اکت است. بنابراین با شرکت در دوره‌های آموزش برنامه نویسی و آموزش ری اکت، می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان وب‌اپلیکیشن‌های زیبایی را با ری‌اکت بسازید.

بازار کار JavaScript

همه کسب‌وکارها خدمات خود را به فضای وب انتقال داده‌اند و نیاز به یک وب‌سایت دارند. از طرف دیگر، جاوا اسکریپت تقریباً کلیدی‌ترین فناوری در توسعه‌ی وب به حساب می‌آید و در ساخت و توسعه‌ی اکثر وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها از آن استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که بازار کار جاوااسکریپت بسیار گسترده و چشمگیر است و همواره تقاضای بسیار بالایی برای استخدام برنامه نویس جاوا اسکریپت وجود دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401042517259
  • خبرنگار : 30188