«آنکه گفت آری آنکه گفت نه»، روی صحنه فرشچیان

نمایش«آنکه گفت آری آنکه گفت نه» اقتباسی وفادانه از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته برتولت برشت است که متناسب با نسل خلاق و پرسشگر نوجوان بازنویسی شده است.

کارگردان نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» به ایسنا گفت: داستان این نمایش درباره یکی از سنت‌های قدیمی و اشتباه سامورایی‌های ژاپن است که باعث ایجاد اختلافات و مشکلاتی می‌شود. دراین‌بین، بیماری مسری در روستای ژاپنی شایع شده و استاد ماتسوئو و چند نفر از شاگردانش برای یافتن دارو از کوهستان عبور می‌کنند که در این راه یکی از شاگردان بیمار می‌شود و دیگر توان ادامه ندارد.

لیلی شایق با بیان اینکه نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» اقتباسی وفادارانه از نمایشنامه برتولت برشت با همین عنوان است، ادامه داد: من در «خانه نوجوان اصفهان» دوستان نوجوان باانگیزه و دقیقی پیدا کردم که نمی‌شد به‌سادگی هر نمایشنامه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار داد، آن‌ها جوانان پرسشگر و متعالی و سرشار از انرژی و سؤال‌های گوناگون درباره مسائل اطرافشان هستند و به‌راحتی هر سخن و نقلی را نمی‌پذیرند. آن‌ها مطالبه‌گر و اجتماعی هستند و به همین دلیل باید نمایشنامه‌ای را در برابرشان قرار می‌دادم که آبی بر آتش ذهن پرسشگرشان بریزد و دلیل انتخاب این نمایشنامه فقط همین موضوع است.

او افزود: این نوجوانان از درک بالایی برخوردار هستند و در پروسه تمرین‌هایمان متوجه شدم که این نسل خلاق چقدر هستند و ایده‌های آن‌ها از سرچشمه جوشان جوانی‌شان نشئت می‌گیرد، به همین دلیل نمایشنامه برشت در عین اینکه نمایشنامه‌ای کامل و جامعی است اما من سعی کردم با توجه به وسع دوستان جوانم در آن تغییراتی ایجاد کنم و در بخش‌هایی از آن که ریشه در ترجمه دارد دخل و تصرف کرده اما آن را به‌صورت وفادار به متن اصلی بازنویسی کنم.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» امین مداحی، زهرا صیادی، پارسا طالبی، زهرا خادمی، فرهام ولی پور و بنیامین تک‌سوار به ایفای نقش پرداخته‌اند، ضمن اینکه فرهاد شمس، فاطمه براتی، المیرا پیروزمند، نسرین احمدی، محمدمتین ترکش اصفهانی و محمدحسین ناظمی در بخش بازیگران فرم حضور دارند، همچنین اجرا و تنظیم صدا به عهده حنانه چاوشی است، طراح آکساسوار حبیب اله شفیعی، گریمور شقایق شیرانی و طراح پوستر و بروشور نیز محمدعلی عمادی است. آیدا کریمی نیز عکاس است و طراحی نور توسط هادی شبان انجام‌شده و نویسنده و کارگردان لیلی شایق است.

به گزارش ایسنا، «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» تا ۲۹ تیرماه هرروز ساعت ۲۰:۴۵ در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ۸ گیشه مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042516798
  • خبرنگار : 50290