روسیه: با به خدمت‌گیری موشک سارمت در ارتش خود فاصله چندانی نداریم

مسئول ارشد امور فضایی روسیه اعلام کرد، این کشور به زودی آزمایشات جدیدی را در ارتباط با موشک مافوق صوت مرگبارش تحت عنوان موشک "شیطان-2 (سارمت) انجام داده و در آستانه دست زدن به "تولید سریالی" این موشک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، دیمیتری روگوزین، مسئول ارشد فضایی روسیه بر اساس تصاویری جدید به بازرسی از این موشک بزرگ حین انتقال ریلی آن به داخل یک جنگل پرداخت.

روگوزین بیان داشت: این موشک به عنوان قدرتمندترین موشک دارای برد جهانی و با قابلیت تجهیز به کلاهک هسته‌ای مطرح بوده و آزمایشات جدید و تولید سریالی آن در دست تدارک است.

ماه گذشته میلادی او بیان داشت که این موشک آخرالزمانی قدرتمند روسیه که همچنین تحت عنوان موشک "سارمت" شناخته می‌شود وارد فاز تولید انبوه شده است.

تلویزیون دولتی و سیاستمداران روسیه مرتبا صحبت از به کار گیری این موشک در طی بحران اوکراین کرده‌اند.

روگوزین، رئیس سازمان "روس کاسموس" به کارخانه نظامی کراسماش واقع در کراسنویارسک در شرق سیبری روسیه رفت تا از پروسه تولید موشک سارمت برای آزمایشات پروازی بازرسی کند.

در تاریخ 20 آوریل اولین و تنها آزمایش صورت گرفته با استفاده از موشک شلیک شونده از سیلوی شیطان-2 از محل پایگاه پرتاب موشک پلستسک در شمال روسیه انجام شد.

روسیه برنامه ریزی کرده تا پایان سال جاری میلادی این موشک را در یگان نیروهای موشکی استراتژیک این کشور به خدمت بگیرد.

در ماه آوریل، روگوزین که از مقامات و متحدان نزدیک به پوتین است گفت که "چند آزمایش دیگر برای اثبات روند انطباق سیستم‌ها با پارامترهای فنی تعیین شده توسط مشتری اصلی یعنی وزارت دفاع" انجام خواهد شد.

او همچنین عنوان کرده است که این موشک حداکثر تا پاییز امسال به خدمت گرفته می‌شود که این نشان میدهد چندین آزمایش دیگر نیز روی آن صورت خواهد گرفت.

روگوزین گفته است که روند تولید این موشک مافوق صوت 208 تنی برخوردار از سرعت 15880 مایل در ساعت "مطابق با برنامه زمانی" اجرا شده است.

این موشک تقریباً به اندازه یک برج 14 طبقه است و روگوزین گفته است که موشک شیطان-2  بسیار پیشرفته‌تر از هر چیزی است که غرب دارد.

او اخیراً گفت: در زمینه عملکرد فنی، آنچه آنها در زرادخانه خود دارند مطمئناً عقب تر از آنچه که ما داریم است. آنها به خصوص بسیار نسبت به قابلیت‌های طراحی شده برای موشک بالستیک قاره پیمای سنگین سارمت که در اولین پرتاب آزمایشی تایید شدند، عقبتر هستند.

این مقام ارشد فضایی روسیه همچنین تاکید کرد، زمانی که در محل تاسیسات تولید این موشک حضور یافته بود در "امن‌ترین مکان جهان" قرار داشت؛ تاسیساتی که او آن را به عنوان "کارخانه روز قیامت" توصیف کرد.

روگوزین گفت: ما تحت پوشش موشک مهیب سارمت ایستاده‌ایم؛ موشکی که با عشق و احترام زیادی توسط کارخانه‌های نظامی ما ساخته و در کراسماش مونتاژ شده است تا بتواند در آزمایش‌های طراحی پرواز شرکت کند.

پوتین گفته است که این موشک امنیت روسیه را تضمین می‌کند و "افراد سرسختی را که می‌خواهند آن را تهدید کنند" به تجدید نظر وا می‌دارد. او خاطرنشان کرد، برای مدتی طولانی هیچ مشابهی برای این سلاح در جهان وجود نخواهد داشت.

پس از پرتاب انجام شده در ماه آوریل، روگوزین حفره ایجاد شده به عمق حدود هشت متر ناشی از شلیک آزمایشی بدون کلاهک هسته‌ای این موشک در سایت آزمایشی کورا را برجسته کرد.

او بیان کرد:‌ در صورت برخورداری از کلاهک هسته‌ای، چنین دهانه‌ای در ناحیه دشمن، بسیار بزرگ و بسیار عمیق - و رادیواکتیو خواهد بود. و تنها یک مورد از آن وجود نخواهد داشت، بلکه تعدادش دقیقا معادل تعداد شلیک شده از این قدرتمندترین موشک هسته‌ای جهان به قلمرو یک دشمن سرسخت خواهد بود.

رئیس سازمان روس کاسموس عنوان کرد: ما به زودی تقریبا 50 فروند از این موشک سارمت (این موشک در غرب با نام شیطان-2 شناخته می‌شود) در یگانهای رزمی خود خواهیم داشت.

روگوزین گفت: تنها به متجاوزان توصیه می‌شود که مودبانه‌تر با روسیه صحبت کنند.

روگوزین قبلاً تهدید کرده بود که موشک سارمت را به سمت غرب شلیک خواهد کرد.

او محتوای یک گزارش ادعایی مبنی بر تهدید بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به استقرار موشک‌های هسته‌ای انگلیس بدون مشورت با ناتو را مسخره کرد.

روگوزین خطاب به او گفت: بوریس، اگر از موشک "سارمت" استفاده شود، هیچ یک از شما نخواهید توانست با یکدیگر مشورت کنید. آقای نخست وزیر، هیچ کس نخواهد بود که موهای شما را حالت دهد!

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401042215395
  • خبرنگار : 71415