به گزارش ایسنا، اختلالات ناشی از بیماری همهگیر در زنجیره تامینجهانی و افزایش هزینههای مواد خام، پپسی را مجبور کرد، قیمت محصولات خود را مانند سایر تولیدکنندگان موادغذایی افزایش دهد و برخی از خرده فروشان به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده، از این افزایشها اجتناب کردهاند.
با این حال، هیو جانستون، مدیر ارشد مالی پپسی به رویترز گفت: این شرکت در واکنش به افزایش قیمتهایش که تا حد زیادی در اواخر سال گذشته اجرا شد، هیچ کاهشی در تقاضا مشاهده نکرده است و فضا برای افزایش بیشتر قیمتها وجود دارد.
بر اساس دادههای Refinitiv، درآمد خالص سهماهه دوم این شرکت با ۵.۲ درصد افزایش به ۲۰.۲۳ میلیارد دلار رسید که از برآوردهای ۱۹.۵۱ میلیارد دلاری پیشی گرفت.
آرون ساندارام، تحلیلگر CFRA Research گفت: در حالی که شرکتهای مواد غذایی به سقف افزایش قیمتها نزدیک میشوند، پپسی و کوکاکولا احتمالا محدودیت بیشتری برای افزایش نرخها به دلیل عدم رقابت و سهم بازار دارند.
پپسی اعلام کرد که انتظار دارد درآمد اصلی سال مالی ۲۰۲۲ در مقایسه با پیشبینی قبلی افزایش ۸ درصدی، ۱۰ درصد افزایش یابد. جانستون گفت که این شرکت همچنین به دنبال کاهش هزینهها با بستهبندی ارزانتر است.
شرکت پپسی در سه ماهه دوم ۱.۴ میلیارد دلار هزینه را ثبت کرد که عمدتا مربوط به کاهش برخی از داراییها به دلیل درگیری روسیه و اوکراین است.
انتهای پیام