رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل خبر داد:

فعالیت ۵۰ مدرسه فوتبال در سطح استان اردبیل

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل از فعالیت ۵۰ مدرسه فوتبال در سطح استان اردبیل خبر داد.

صمد نوتاش در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۵ مدرسه دخترانه و ۴۵ مدرسه پسرانه است که زیر نظر مربیان مشغول یادگیری مهارت‌ها، تکنیک‌ها و تاکتیک هستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا در شهرستان‌های استان اردبیل تعداد مدارس فوتبال کم است و به‌نوعی برای تأسیس مدارس انگیزه کمی وجود دارد، تصریح کرد: کمبود استادیوم و زمین ورزشی، پایین بودن درآمد خانوار و جمعیت کمتر دلایل اصلی این مسئله است.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل اضافه کرد: این مسائل به‌نوعی مربیان را برای تاسیس مدارس فوتبال بی انگیزه می کند و بعضا برای مربی راه‌اندازی مدرسه فوتبال توجیه اقتصادی ندارد.

به گفته نوتاش، درآمد پایین خانواده‌ها هم سبب می‌شود که خانواده‌ها دخل‌وخرج خود را تنظیم کرده و برای هزینه‌ها اولویت‌بندی کنند که در این شرایط شهریه مدارس فوتبال برای فرزندان اولویت پایینی دارد.

این مسئول بیان کرد: ایجاد محیطی سالم، مفرح و بهداشتی برای شکوفایی استعدادها، آموزش اصول و تکنیک‌های پایه در فوتبال بر اساس برنامه‌های تدوین شده،  زمینه‌سازی برای کشف استعدادهای برتر در رشته فوتبال و معرفی استعدادهای برتر به باشگاه‌ها (که یکی از معیارهای مهم ارزشیابی مدارس فوتبال است) از اهداف مهم راه‌اندازی مدارس فوتبال است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041812048
  • خبرنگار : 50428