نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد:

رایزنی های امیدبخش برای رفع عطش از استان سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به مشکل کم آبی در این استان، گفت: طرح ها و رایزنی هایی با هدف رفع معضل کم آبی در حال انجام است که امید بخش تر از قبل است و امید می رود به تامین منابع آبی در استان کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در دیدار با مدیرکل صمت استان و تعدادی از مدیران دستگاه های هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکل امروز استان کم آبی است و مسوولان باید برای رفع آن تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، گفت: در چرخه تولید، توزیع و مصرف که یک گردونه کامل است با توجه به بحث دانش بنیان باید از ظرفیت دانشگاه ها در قسمت تحقیقات و علم و دانش واحدهای تولیدی استفاده شود و ارتباط دانشگاه و صنعت، بیشتر دیده شود.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر ضرورت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: از ظرفیت دانشگاه ها در قسمت تحقیقات و علم و دانش واحدهای تولیدی استفاده شود.

وی با اشاره به دغدغه مکرر مقام معظم رهبری و گلایه های مداوم ایشان در سالهای بعد از انقلاب نسبت به اقتصاد تک بُعدی، گفت: اگر برنامه ریزی ها منسجم و دقیق و بر مبنای افق آینده باشد، نباید امروز برنامه ای پیاده شود که ۱۰ سال آینده مضر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تمامی کارکنان وزرات صمت در یک جهاد اقتصادی فعالیت می کنند، گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم ها و چالش های پیش روی صنعت و معدن ، همواره باید به این امر واقف باشیم که تصمیم گیری ها به نفع قشر محروم و حقوق بگیر جامعه باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به مشکل کم آبی در استان، گفت: در این زمینه طرح هایی به وزیر نیرو داده شده و رایزنی هایی در حال انجام است که امید بخش تر از قبل است و امیدواریم با ایجاد انسجام بیشتر بین استانهای سمنان و مازندران، این طرح ها نهایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه دولت نیازمند مالیات است و در برابر امکاناتی که داده باید هزینه هایی نیز دریافت کند، افزود: هر چند که در بخش صنعت و اصناف گرفتن مالیات بر مبنای خود اظهاری و کسانی که حقوقشان از مجرای دولت می گذرد، اجباری است ولی گرفتن مالیات باید عدالت محور و به گونه ای باشد که به کسی ظلم نشود.

علی تشنه دل مدیرکل صمت استان نیز در دیدار مدیران دستگاه های هم خانواده صنعت ، معدن و تجارت استان که به مناسبت دهه تولید و تجارت انجام گرفت، ارتباطات خارج از تکلف با نماینده ولی فقیه جهت اطلاع بهتر از مطالبات مردمی و رهنمودهای ایشان را امری ضروری برشمرد و افزود: با انجام تحولات اقتصادی کلان در کشور، عمده این مشکلات به عهده وزارت صمت گذاشته شده است.

 مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به لزوم شفاف سازی مبادلات به عنوان راهبردی ترین شاخص اصلاح ساختارها، تصریح کرد: تا زمانی که ما از فرایند میزان تولید، توزیع وقیمت کالاها مطلع نباشیم نمی توانیم به حل مشکلات کشور و نیازهای واقعی دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت سایر نهادها، اظهار کرد: در وضعیت موجود بسیاری از هماهنگی های دستگاههای اجرایی به بدنه اصلی منتقل نمی شود یا ظرفیت کافی برای این امر وجود ندارد و ما نگرانیم که این روش بهره وری لازم را نداشته باشد.

مدیرکل صمت استان با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در استان، راهبری صنعت و معدن می باشد، افزود: در حال حاضر درگیر تصمیمات تکراری و مسائل مربوط به تنظیم بازار شده ایم؛ در حالیکه بارگزاری اطلاعات شفاف در سامانه ها و دسترسی آسان به آن می تواند در بسیاری از مسائل یاریگر ما و نوید بخش آینده ای روشن باشد.

 تشنه دل با اشاره به وجود  ۶۶۰ معدن پروانه دار در استان سمنان، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ معدن فعال داریم که مواد اولیه صنایع استان و سایر استانها را تامین می کند.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ارزش فراوان مواد فراوری شده نسبت به خام فروشی، افزود: مشکل اصلی استان سمنان در پیشگیری از خام فروشی، تامین زیر ساختهایی مانند آب و برق است که با فراهم نمودن این موارد، اشتغال زیادی در استان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالا از استان سمنان در سالجاری نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است، افزود: رشد صادرات استان بالاتر از میانگین کشوری و واردات استان بیشتر در راستای تولید نهایی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401041610979
  • خبرنگار :