احسانافضلزاده نائینی در نشست خبری مجموعه اقدامات پرشین هتل که به همت مجموعه نیک رسانه برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه پرشین هتل کار خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و در ابتدا تنها به صورت آفلاین خدمات رزرو هتل، بلیت هواپیما و ... به مشتریان ارائه میکرده است.
وی اضافه کرد: پس از گذشت چند سال با وجود مشکلاتی در رزروهتل و تهیه بلیت هواپیما این مجموعه تلاش کرده از روش آنلاین برای رفع مشکلات کمک گرفته و در این راستا از جوانان پویا نیز استفاده کرده است.
افضل زاده خاطرنشان کرد: وبسایت پرشین هتل برای اولین بار در کشور و به ویژه مشهد شروع به همکاری با هتلها کرد و امکان رزرو آنلاین هتل را برای مسافران و زائران فراهم آورد تا مردم بتوانند با دقت خدمات مورد نظر خود را از خانه انتخاب کنند. در این وبسایت عکس هتل، خدمات و مواردی از این دست پس از بررسی کارشناسان به ثبت رسیده است و مراجعهکنندگان با مشاهده آن میتوانند برای رزرو خدمات موردنظر تصمیمگیری کنند.
رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل ادامه داد: از دیگر خدمات این مجموعه میتوان به عقد قرار داد با هتلهای زیادی اشاره کرد که باعث میشود بتوانیم از تخفیفات خوبی برای مشتریانمان استفاده و سفری اقتصادی با قیمتی مناسب ارائه به آنها ارائه کنیم.
وی گفت: همانطور که گفته شده این مجموعه بر پایه تولید دانش آغاز به کار کرده و تلاش دارد با معرفی مقاصد گردشگری ناشناخته و کمتر شناخته شده به مردم در انتخاب بهتر مقصد سفر کمک کند. در این حوزه مجموعه پرشین هتل در حوزههای مختلف در حال تولید محتوا است و محتواهای تولید شده بر روی سایت اصلی و در فضای مجازی استفاده میشوند. همچنین معرفی اقامتگاهها در سراسر کشور نیز یکی دیگر از اقدامات این مجموعه بوده و در این زمینه نیز گروه پرشین هتل به علاقهمندان خدمات ارائه میکند.
افضل زاده اظهار کرد: گردشگری یکی از مشاغلی است که در صورت گسترش و رونق یافتن ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت. در همین راستا گروه ما سعی کرده سفر را در کشور بیشتر و به نحوی از خروج ارز جلوگیری کند که این اقدام با معرفی دیدنیهای کشور میسر خواهد شد.
وی در خصوص اقدامات گروه پرشین هتل در جذب گردشگران سلامت عنوان کرد: گروه ما برای ارزآوری و ایجاد اشتغال در دوران کرونا تمرکز را بر روی جذب گردشگران سلامت گذاشته گردشگرانی از افغانستان، کویت، آذربایجان، سوئد، انگلیس و ... جذب کرده و خدمات درمانی مختلفی را به آنها ارائه کردهایم.
رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل بیان کرد: از آنجایی که زنجیره خدمات گردشگری تنها رزرو سفر و هتل نیست و رزرو تور نیز اهمیت بالایی دارد ما توانستهایم پکیج تور را به صورت آنلاین روی وبسایت این مجموعه بارگذاری کنیم و خدمات را به مسافران و گردشگران به صورت آنلاین ارئه دهیم.
پشتیبانی ۲۴ ساعته از خدمات ارائه شده به گردشگران
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات پشتیبانی ۲۴ ساعته از خدامات ارائه شده است؛ همچنین پشتیبانهای مجموعه به صورت دورهای از هتلهای طرف قرارداد بازدید کرده و سعی میکنند اطلاعاتی به روز در اختیار مشتریان قرار دهند.
افضل زاده بیان کرد: این مجموعه در کنار ارائه خدمات در مشهد برای ارتقاء سطح سفر در کیش نیز فعالیت خود را آغاز و در قالب آژانس آسان گشت کیش در سایت «کیشلندیار» شروع به ارائه خدمات سفر کرده است. در این مجموعه علاوه بر رزرو هتل و بلیت هواپیما رزرو خدمات تفریحی نیز امکان پذیر است، در همین راستا پنلی از تفریحات کیش تهیه شده و در اختیار تاسیسات گردشگری قرار گرفته تا بتوانند بلیت تفریحات را برای گردشگران به راحتی ارائه کنند.
رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل در خصوص دیگر اقدامات اضافه کرد: مجموعه ما در حال حاضر در استانبول نیز به ارائه خدمات میپردازد و در زمینه رزرو هتل، تور و بلیت خدمات به علاقهمندان ارائه میکند. البته مجموعه ما به معرفی مقاصد گردشگری، تفریحی و تاریخی استانبول نیز میپردازد و نیروهای ما در حال تولید محتوا در این حوزه هستند.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه فراهم آوری سفری مقرون به صرفه برای مسافران و گردشگران، رزرو هتل، تور و خدمات تفریحی گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی از دغدغههای مجموعه پرشین هتل است. در این حوزه ما تلاش کردیم با برگزاری تورهای «اینکام» گردشگران خارجی را جذب ایران کنیم و با استفاده از جوانان و ایدههای تازه آنها مقاصد مختلف ایران را به گردشگران خارجی معرفی کردیم. این تورها برای گردشگرانی از کشورهای هند، پاکستان، کویت، عراق، کشورهای اروپایی و ... برگزار شده است.
افضل زاده خاطرنشان کرد: در راستای جذب گردشگران متوجه شدیم برخی از گردشگران تنها مشهد را به عنوان مقصد اصلی خود در سفر به ایران میشناسند به همین دلیل تلاش کردیم با برنامهریزی و ارائه پکیجهایی گردشگران و مسافران خارجی را از مشهد خارج کرده و در دیگر شهرهای ایران مانند اصفهان، شیراز، تهران و ... آشنا و ایران را کامل به آنها معرفی کنیم. در این حوزه همچنین توانستیم ایران هراسی که در خارج از کشور انجام میشود را نیز خنثی کنیم.
وی در خصوص برنامه آینده مجموعه پرشین هتل گفت: این گروه تلاش دارد برای آینده گردشگران خارجی بیشتری را جذب و بستههای سفر را تکمیل کند. همچنین قرار است شرکت را به عنوان یک شرکت دانش بنیان مطرح کرده و گردشگری را گسترش دهیم تا هم مسافران داخلی و هم گردشگران خارجی از این خدمات بهره ببرند.
ارائه خدمات به بیش از ۵۰۰۰ گردشگر داخلی و خارجی در نوروز ۱۴۰۱
رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل در مورد آمار ارائه خدمات به مسافران و گردشگران عنوان کرد: پس از ۲ سال مشکلات کرونا و انجام واکسیناسیون جمعی تعداد سفرها بیشتر شده و در نوروز ۱۴۰۱ آمار بالای ۹۰ درصد در هتلهای مشهد و کیش رزرو شدند و باید گفت که ما به بیش از ۵۰۰۰ خانواده هم برای سفرهای داخلی و هم برای سفرهای خارجی خدمات ارائه کردیم که با رضایت ۹۰ درصدی مسافران همراه بوده است.
ارائه خدمات وبسایت پرشین هتل به مقصد ۵۸ شهر ایران
افضل زاده ادامه داد: در انتهای سال ۹۸ تا ابتداء ۱۴۰۰ به واسطه گسترش کرونا در کشور و جهان این مجموعه با ضرر همراه شد و متاسفانه مجبور به تعدیل تعدادی از نیروها شدیم. اما در حال حاضر با برگشت شرایط به حالت عادی و آغاز سفرها دوباره در حال بازگشت به رونق سابق هستیم. وبسایت پرشین هتل در حال حاضر به مقصد ۵۸ شهر در ایران در حوزه رزرو هتل، تور و بلیت هواپیما ارائه خدمات دارد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر با ۷۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در حال انجام اقدامات گفته شده هستیم، البته این مجموعه به صورت غیر مستقیم با افراد زیادی در هتلها و دیگر تاسیات گردشگری در حال همکاری هست.
جذب ۲۰۰۰ گردشگر سلامت توسط مجموعه پرشین هتل
افضل زاده در خصوص تعداد گردشگران سلامت جذب شده توسط این مجموعه تشریح کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰۰ گردشگر برای سلامت به ایران سفر و خدمات درمانی مختلفی را دریافت کردهاند که از این تعداد چیزی حدود ۲۵۰۰ دلار تنها در بخش درمان توسط گردشگران سلامت هزینه شده است. باید گفت که در کنار این مورد گردشگران سلامت در حوزههایی چون هتل، پرواز و مراقبتهای دوره نقاهت بیماری نیز هزینه کردهاند.
وی ادامه داد: آورده کل هر گردشگر غیر از بحث خدمات درمانی روزانه ۱۰۰ دلار است که در یک ماه مجموعا هر گردشگر ۳۰۰۰ دلار هزینه خواهد کرد. حضور گردشگران سلامت در ایام کرونا نیز بیشتر مربوط به بیماران قلبی و چشمی بوده است.
رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص اقدامات این مجموعه برای ماندگاری زائران و گردشگران در مشهد گفت: زائران و گردشگرانی که به مشهد سفر میکنند تنها حرم را میشناسند و از دیگر جاذبههای داخلی مشهد و استان مطلع نیستند. در این خصوص سعی میکنیم زنجیره سفر را کامل کرده و با معرفی جاذبههای مشهد علاقهمندان را بیشتر در مشهد نگاه داریم .
وی ادامه داد: در همین راستا تورهای یک یا یکونیم روزه طراحی کردهایم تا مسافران و زائران بتوانند با اقامتی کوتاه از شهرهای اطراف مشهد نیز بازدید داشته باشند و اقامت طولانیتری را در مشهد سپری کنند.
در بحث صدور ویزا محدودیت داریم
افضل زاده بیان کرد: در بحثگردشگری خارجی محدود هستیم و تنها در یک ماه میتوانیم ۱۰۰ ویزا صادر کرده و در تعداد صدور ویزا محدودیت داریم. این محدودیت توسط وزارت خارجه ابلاغ شده است و دلیل آن استفاده تمام آژانسهای کشور که این امکان را دارند، بیان شده است.
رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل در خصوص آمار گردشگران سلامت ورودی این مجموعه اضافه کرد: در حال حاضر صدور ویزای گردشگری سلامت برای گردشگران عراقی برداشته شده است و بسیاری از عراقیها بدون اطلاع ما از خدمات درمانی استفاده میکنند که این مراجعات در بخش زیبایی نیز بیشتر و پر رنگتر است؛ از آنجایی که این موارد آوردههای خوبی برای مشهد و کشور خواهد داشت، ما نیز تلاش کردهایم با استخدام نیروهای مسلط به زبانهایی مانند عربی، ترکی، اردو و انگلیسی به ارائه خدمات در این حوزه بپردازیم.
تصمیات کارشناسی نشده در حوزه گردشگری باعث ضربه به بدنه بخش خصوصی میشود
وی فاصله مجموعههای دولتی و خصوصی در این حوزه را یکی از مشکلات دانست و گفت: متاسفانه تصمیمات کارشناسی نشده در کشور باعث مشکلاتی در حوزه خدماتی شده که این موارد ضربههایی را نیز به بدنه مجموعههای خصوصی وارد کرده است. برای مثال دو نرخی شدن قیمت بلیتهای هواپیما باعث شد که مجموعه ما با کنسلی ۳۰ درصدی تورهای رزرو شده گردشگری رو به رو شود.
وی ادامه داد: از دیگر مشکلات محدودیت استفاده اتباع خارجی از کارتهای بانکی است که در حال حاضر تنها امکان برداشت حضوری برای اتباع وجود دارد و گفته میشود که برای مبارزه با پولشویی این اقدام انجام شده که به عقیده من ضربه سختی به بدنه گردشگری وارد خواهد کرد.
انتهای پیام