نمایش خدمات رسانه‌ای آستان قدس در نمایشگاه شهر هوشمند

رئیس اداره رسانه‌های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی گفت: هدف از حضور در نمایشگاه شهر هوشمند ارائه و نمایش خدمات و محصولات حوزه رسانه آستان قدس رضوی بوده است.

محمدجواد عرشیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه شهر هوشمند در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی است. آستان قدس در بخش‌هایی چون حوزه تسهیل زیارت و اطلاع‌رسانی محصولاتی برای ارائه داشته و از همین رو در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی افزود: در این نمایشگاه به غیر از اداره رسانه‌های نوین و فضای مجازی، بنیاد کرامت، مرکز پاوا رضوی، سازمان حرم و بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس نیز شرکت کرده‌اند.

عرشیان در تشریح محصولات اداره رسانه‌های نوین و فضای مجازی آستان قدس گفت: صفحات مجازی آستان قدس و حرم یکی از فعالیت‌های این اداره است. محصول دیگری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، سامانه واقعیت مجازی حرم مطهر رضوی و اپلیکیشن رضوان است.

وی اضافه کرد: همچنین «شمس تی‌وی» برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمد؛ شمس تی‌وی همان IGTV یا تلویزیون اینترنتی آستان قدس رضوی است. در این نمایشگاه همچنین دیگر راه‌های ارتباطی با حرم از جمله تماس اینترنتی به مخاطبان معرفی شد.

عرشیان اضافه کرد: هدف از ساخت چنین محصولات و ارائه این خدمات از بین بردن بعد مسافت است چرا که در شرایطی مانند همه‌گیری کرونا که باعث شد عده‌ای از زیارت محروم شوند، چنین خدماتی به زائران کمک خواهد کرد. در همین راستا تصمیم گرفته شد در فضای مجازی فعالیت بیشتری انجام شود که این فعالیت‌ها توسط «اپلیکیشن رضوان» و «شمس تی‌وی» انجام خواهد شد.

وی در خصوص واقعیت مجازی حرم مطهر امام رضا(ع) عنوان کرد: در بخش واقعیت مجازی حرم مطهر امام رضا(ع) حرم به طور کامل شبیه‌سازی شده و با استفاده از عینک واقعیت مجازی زائر به همان حس و حال زیارت در حرم نزدیک می‌شود.

رئیس اداره رسانه‌های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی گفت: خدمات گفته شده در چند پلتفرم، وبسایت، نسخه عینک واقعیت مجازی، گجت موبایلی واقعیت مجازی و نسخه نرم‌افزار سه‌بعدی موبایل قابل استفاده است. در پلتفرم نرم‌افزار نسخه موبایل نیازی به عینک واقعیت مجازی نیست و افراد به سادگی می‌توانند در گوشی هوشمند خود از این قابلیت استفاده کنند.

عرشیان با تاکید بر اینکه بخش رسانه‌های نوین و فضای مجازی آستان قدس بیشتر با هدف نمایش و ارائه خدمات در نمایشگاه حاضر شده، گفت: دیگر بخش‌های حاضر در غرفه آستان قدس جلسات خوبی با دیگر غرفه‌ها و مسئولان این آستان برگزار کردند، باعث هم‌افزایی بین آستان قدس و دیگران شد که همین موضوع می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های زیادی شود و نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041308933
  • خبرنگار : 50399