رئیس مرکز تحقیقات و پیشگیری از مصدومیت‌های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ایمنی خودروهای ایرانی شایسته مردم کشور نیست

رئیس مرکز تحقیقات، مدیریت و پیشگیری از مصدومیت‌های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خودروهای ایرانی به شکل جدی نیاز به سیاست‌گذاری دارند و ایمنی آنها شایسته مردم کشور نیست و این امر هم وابسته به افزایش آگاهی مردم در زمینه‌ی خودروسازی است.

همایون صادقی روز پنجشنبه، نهم تیر ماه، در حاشیه‌ی چهارمین دوره‌ی کشوری تربیت مدرس ایمنی و ترافیک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در برنامه‌ی آموزشی دانشگاهی دانشگاه‌های مختلف کشور، دروس عمومی در نظر گرفته شده است که هدف آنها، برطرف کردن نیازهای جاری دانشجویان است و در این ساختار یکی از نیازهای اساسی که پاسخ هم داده نشده است، ایمنی ترافیک بوده که باید دانشجویان آموزش می‌دیدند.

وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات موجود در حوزه‌ی ترافیک، نیاز به آموزش در این حوزه دیده می‌شود و این نیاز سبب شد تا طرح درس و برنامه‌ای را طراحی کنیم که دانشجویان آن را مانند سایر دروس عمومی سپری کنند.

وی افزود: تبریز، قطب آموزشی کشور در زمینه‌ی سلامتی ترافیک است؛ بنابراین تدریس این حوزه بر عهده‌ی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گذاشته شد. 

صادقی خاطرنشان کرد: دروس در چند مرحله اجرایی، بررسی و طراحی نهایی شدند که این درس برای تمامی دانشجویان صرف نظر از رشته‌ی تحصیلی‌شان در نظر گرفته شده است و تعداد دانشجویان تحت آموزش بسیار زیاد بوده و اساتید هم توان آن را نداشتند؛ بنابراین دوره‌ی آموزشی تربیت مدرس ایمنی ترافیک را برگزار کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: دوره‌های تربیت مدرس طراحی شده و این درس در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شد تا به‌عنوان درس اختیاری در دانشگاه‌ها آموزش داده شود.

وی یادآور شد: از هر ۱۰ منطقه آمایشی و ۲۴ دانشگاه کشور در این دوره شرکت کردند که خود از اعضای هیأت علمی بودند اما در رشته‌های دیگر تدریس می‌کردند و در زمینه‌ی ایمنی ترافیک آموزش دیدند.

رئیس مرکز تحقیقات، مدیریت و پیشگیری از مصدومیت‌های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم تا با توسعه‌ی این درس در کشور، ایمنی ترافیک بهبود یابد و نیاز فردی افراد، آگاهی از حقوق خود در این زمینه، مطالبه‌گری و درخواست تقاضای ایمنی در آنها ایجاد شود چراکه این افراد مدیران آینده کشور هستند و تاثیر به‌سزایی در این زمینه دارند.

وی در پایان تاکید کرد: خودروهای ایرانی به شکلی نیستند که بگوییم استاندارد ندارند اما استاندارد به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید با بالاترین فناوری موجود، خودروها ایمنی داشته باشند و سیستم کنترل پایداری آنها افزایش یابد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401041006653
  • خبرنگار :