رئیس اداره هواشناسی اردستان:

اردستان تابستان امسال گرم‌تر از نرمال خواهد بود

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای هوای اردستان، تابستان امسال گرم‌تر از نرمال و میانگین بلندمدت خواهد بود و تا ۲ درجه نسبت به بلند مدت گرم‌تر می‌شود.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط گرم شدن هوا در چند روز گذشته طبیعی است و این وضعیت از روز سه‌شنبه هفته جاری تا پایان هفته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش دما در شهرستان اردستان تا پایان هفته حداقل ۴ تا ۵ درجه نسبت به اول هفته خواهد بود، افزود: دمای هوای برخی از مناطق شهرستان شامل زواره و مهاباد تا ۴۶ درجه افزایش می‌یابد.

 رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان، تصریح کرد: اوایل هفته آینده مجدداً شاهد نوسانات دمایی خواهیم بود و این وضعیت تا پایان مردادماه تکرار خواهد شد.

رمضانپور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای هوای اردستان، تابستان امسال گرم‌تر از نرمال و میانگین بلندمدت خواهد بود و تا ۲ درجه نسبت به بلند مدت و یک درجه نسبت به کوتاه مدت گرم‌تر است.

وی ادامه داد: عدم بارندگی مناسب و کمبود آب‌های زیرزمینی که خشک شدن بسیاری از قنات‌های شهرستان را در پی داشته باعث شده گرمای هوا ملموس‌تر باشد. گرمای هوا در شهرستان اردستان خشک مطلق خواهد بود و مردم شدت آن را بیشتر احساس می‌کنند.

به گفته رئیس اداره هواشناسی اردستان بیشترین میزان دمایی که در تابستان در منطقه اتفاق می‌افتد دمای ۴۷ درجه خواهد بود که در این وضعیت رطوبت به کمتر از ۲ درصد خواهد رسید. شهروندان برای روزهای آینده و در طول فصل تابستان باید به موضوع گرمازدگی و مدل آبیاری‌ها توجه کنند زیرا در اردستان به دلیل ساخت و سازهای بی‌اساسی که در دشت و زمین‌های کشاورزی انجام شد نابودی فضای سبز را در پی داشت و باعث شد هیچ گونه هوای خنکی را در این فصل تجربه نکنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401040502684
  • خبرنگار :