خانه خلاق و نوآوری رسانه در خبرگزاری آنا افتتاح شد

طی مراسمی امروز خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی، تفاهم نامه ایجاد خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری‌، راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری آنا به منظور بسترسازی توسعه کسب و کارهای نو و فراهم کردن زمینه‌های توسعه کاربرد و تجاری‌سازی محصولات نوآورانه، استفاده از ظرفیت‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی برای راه‌اندازی و توسعه خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا خواهد بود.

تولید محتوا، رسانه، تبلیغات، اطلاع رسانی، آموزش و بازاریابی حوزه ماموریتی خانه خلاق و نوآوری آنا تعیین شده است.

در این مراسم، علی قجری، مدیرعامل خبرگزاری آنا با اشاره به رویکرد این خبرگزاری برای معرفی توانمندی دستاوردهای علمی، فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور گفت: خبرگزاری آنا با این رویکرد که تلاش ها در حوزه صنایع خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نیازمند یک بازوی رسانه ای است که در ترویج و عمومی سازی این حوزه نقش آفرینی کند.

قجری با بیان این‌که خوشبختانه رشد خانه‌های خلاق و نوآوری، قابل توجه بوده و به تعداد خوبی رسیده است، افزود: برای این شرکت‌ها اما نیاز به یک خانه خلاق و نوآوری تخصصی احساس می شد که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت های بالای رسانه ای خود تصمیم گرفت ظرفیت خود را در حوزه تبدیل ایده های نوآورانه به شرکت های خلاق فراهم کند و منشا اثر باشد.

وی با بیان این‌که در دوره کنونی ادبیات نواوری و فناوری رشد خوبی در بعد فرهنگی و فرهنگسازی داشته و این برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرچمدار این حوزه بوده و در حوزه رسانه ای نیز به رسانه ای تبدیل می‌شود که صدای رسای حوزه علمی و فناوری بوده و جریان سازی علم و فناوری به معنای عمومی سازی را صورت دهد. تمام اقشار جامعه از توانمندی‌های علمی مطلع باشد و آن را بخش مهمی از هویت خود دانسته و به عنوان یک بخش از میراث ملی خود آن را بشناسند. خبرگزاری آنا نیز ناظر به همین رویکرد فعالیت خود را در راستای تحقق شعار سال پیش ببرد.

پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اصلاح رویکرد جامعه نسبت به توانمندی‌ها، دستاوردها و فعالیت‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری، گفت: به استناد پایگاه های علم سنجی علیرغم تحریم ها از ۱۵ سال پیش وارد باشگاه دارندگان فناوری فضایی شده‌ایم و در سه حوزه سامانه‌های زمینی، پرتابگرها و ماهواره ها به توانمندی‌های ویژه رسیده‌ایم که داشته و توانمندی کاملاً بومی و ایرانی است، اما انعکاس رسانه‌ای این دستاوردها، در حوزه های مختلف آنگونه که باید، نیست و نیازمند نوآوری‌هایی است که به دست شرکت‌های خلاق محقق می‌شود.

کرمی گفت: تربیت منتور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برای حضور در خانه‌های خلاق و نوآوری، حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای، تنها بخشی از حمایت‌ها برای رونق شرکت‌های خلاق و دانش بنیان بر بستر خانه‌های خلاق و نوآوری است. هدف و رسالت خانه‌های خلاق و نوآوری، تولید شرکت و محصول خلاق است؛ در دل این خانه‌های خلاق و نوآوری، زمینه ای شکل می گیرد که تیم های خلاق و جوان از حمایت های تسهیلات مالی و توسعه بازار منتوری، مشاوره و تیم سازی تا صادرات بهره ببرند و بروز و ظهور آن در خلق ارزش افزوده و اشتغال در شکل شرکت های دانش بنیان و خلاق تبلور پیدا کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی با اشاره به توجه دولت مردمی به ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری در مصوبات سفرهای استانی، گفت: در سفرهای استانی آیت الله رئیسی، رییس جمهوری تاسیس حداقل ۵ خانه خلاق و نوآوری در هر استان تصویب شده است تا بر مبنای عدم تمرکز و عدالت محوری و برخورداری از امکانات، فرصت مناسب را برای تبدیل ایده‌های نوآورانه و فناورانه به محصول پیدا کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401040100648
  • خبرنگار : 30057