فردین منصوری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از نظر کارشناسان آموزشی، جهشی درس خواندن میتواند آسیبهای زیادی برای خیلی از دانشآموزان ایجاد کند، گفت: جهش تحصیلی میتواند رشد روحی و روانی دانشآموز را دچار اختلال کند.
منصوری افزود: بعد از جهش تحصیلی دانشآموز با دانشآموزانی همکلاس میشود که از او بزرگتر بوده و رفتارهای متفاوتی دارند که این موضوع میتواند با آسیبهایی برای او همراه باشد و چه بسا فرآیند تحصیل او را هم در سنوات آتی تحصیلی با مشکل مواجه کند.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشآموزان در طول دوران تحصیل از جنبه های مختلف جسمانی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی(دینی و مذهبی) رشد میکنند، گفت: دانشآموزانی که جهشی درس میخوانند فقط از جنبه درسی آن هم به واسطه مطالعه زیاد ممکن است اندکی ازهمسالان خود جلو افتاده باشد، وگرنه از نظر سایر جنبهها از دانشآموزانی که یکسال از آنها بزرگتر هستند، جا میمانند.
وی با تاکید بر اینکه طرح جهش تحصیلی فقط برای دانش آموزانی قابلیت اجرا دارد که بهره هوشی خیلی بالایی داشته و از نظر سطح هوش از سایر هم سن و سالهای خود جلو باشند، یادآور شد: تجربه نشان داده تعداد دانشآموزانی که جهش تحصیلی موفقی داشتهاند، زیاد نیست.
منصوری در ادامه از خانواده ها خواست به دلایلی مثل چشموهمچشمی و انتظارات زیاد از فرزندانشان، آنها را مجبور به جهش تحصیلی نکنند تا سلامت روحی و روانی فرزندشان به خطر بیافتد.
وی اضافه کرد: توصیه میشود خانوادهها به دانشآموزان این اجازه را بدهند که فرآیند رشد همه جانبه شخصیت خود را به صورت طبیعی در دوران تحصیل طی کنند و فرزندان خود را به اجبار با دانشآموزانی که از آنها بزرگترند، همکلاس نکنند.
وی تصریح کرد: وقتی دانشآموز از نظر سنی و سایر جنبه ها از همکلاسان خود کوچکتر باشد، امکان سازگار شدن با کلاس درس و سایر برنامه ها برای او سخت میشود.
انتهای پیام