به گزارش ایسنا، دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فنارانه درباره موضوع الگوی تربیت آمیخته که در این نشست مطرح شد، اظهار کرد: الگوی تربیت آمیخته یکی از موضوعات مهمی است که بعد از پشت سرگذاشتن کرونا، بیشتر کشورها به آن پرداختهاند، زیرا نمیتوان به روشهای آموزشی قبل از کرونا بازگشت. بر این اساس با توجه به برگزاری دوره تجربه آموزی، گزارشی از سوی یکی از اعضای قرارگاه ارائه شد تا با تعمیم دورههای آموزشی مربوطه برای همه همکاران، زمینهای برای تحول و ارتقاء کیفیت تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان در سال تحصیلی آینده باشد.
حمید زاده بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که قرارگاه دنبال میکند، موضوع زیرساخت فنارانه و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در سطح مدارس است که در جلسه سیویکم به آن پرداخته شد و پس از بررسی تجربیات تفاهمنامه فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش تا در کارگروه زیرساخت فنارانه که با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش برگزار میشود، مدارس و دانش آموزان و معلمان بتوانند به شکل مطلوب از ارتباطات شبکه در سال جاری نیز بهره برداری کنند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه در پایان گفت: توسعه تولید داخل با حمایت از بخش خصوصی در زمینه تبلت و سیمکارت دانش آموزی به عنوان ابزار زیست بوم آموزش و پرورش و همچنین تولید و نمایشگرهای بزرگ در کلاس درس به عنوان جایگزین تختههای سفید و هوشمند نیز در دستور کار قرارگاه است که در جلسات بعدی قرارگاه به صورت جدیتری به آن خواهیم پرداخت.
شایان ذکر است؛ در این جلسه نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی رئیس جمهور گزارشی از برگزاری نشستها و رویدادهای فناورانه مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت ارائه نمودهاند.
انتهای پیام