لزوم توجه به مثلث" اشتغال، تسهیلات و مسکن" در بسته‌های تشویقی فرزندآوری و جوانی جمعیت

استاندار سمنان از لزوم تعبیه مثلث "اشتغال، تسهیلات و مسکن" در قالب بسته‌های تشویقی برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی در دومین جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان با اشاره به آثار و پیامدهای پیری جمعیت از حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم از فرزندآوری خبر داد واظهار کرد: بحث حمایت از زوجین و خانواده ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت ویژه مَد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری ادامه داد: در همین راستا بحث اجرای قانون جوانی جمعیت، امروز یکی از ضروریات جامعه است و موارد و اقدامات پیرامون اجرای مطلوب این قانون در دستور کار قرار دارد.

رئیس قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان گفت: در راستای عملیاتی کردن این قانون، انشالله با اقدامات مناسب و مطلوب و  با تحقق سیاست‌ها و برنامه های مدون دولت در این حوزه، شاهد رشد جمعیت باشیم.

وی پیشنهاد داد: به منظور تحقق اهداف و اجرای قانون‌ جوان سازی جمعیت، بسته های حمایتی برای فرزند آوری از قبیل مسکن، اشتغال، تسهیلات و ... برای جوانان باید فراهم شود.

هاشمی بر ضرورت آگاهی‌بخشی جامعه هدف از تسهیلات ایجاد شده تاکید و تصریح کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا کنون انجام گرفته که نیاز است در آینده نیز با استفاده از ظرفیت صدا و سیما در دستور کار باشد و ادامه یابد.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت طرح جوان‌سازی جمعیت در کشور و استان از فرمانداران شهرستان‌های هشت‌گانه این استان خواست: با جدیت جلسات قرارگاه را به صورت متناظر در سطح شهرستان‌ها برگزار کرده و امور مربوط به این طرح ملی را پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401033121986
  • خبرنگار :