خدمات مواکب ۳۸گانه سمنان در ایران و عراق/ مشارکت موکب‌ها در رفع عطش از ۱۳ روستای استان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از برنامه‌ریزی این نهاد برای آبرسانی و رفع مشکل کم‌آبی ۱۳روستای این استان با همکاری موکب‌های هم‌استانی خبر داد.

مهدی کاشفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این روستاها با بهره‌گیری از توان بالای موکب‌های استان و با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین آبرسانی می‌شوند.

وی از تأمین آب پایدار برای مردم این مناطق روستایی محروم به عنوان هدف اصلی اجرای این طرح ها نام برد و خاطرنشان کرد: هر ساله با همکاری گروه های جهادی خدمات زیادی در این بخش به روستاییان و مناطق محروم استان ارائه می‌شود.

خدمات مواکب سی‌وهشت‌گانه سمنان در ایران و عراق
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان از وجود ۳۸ موکب ثبت‌شده در این استان خبر داد و افزود: همه این موکب‌ها در ایام اربعین در سه بخش: اسکان، پذیرایی و تغذیه در استان، مناطق مرزی و عراق فعال می‌شوند.

وی از فعالیت ۶ موکب استان در داخل مرزهای جمهوری اسلامی در ایام منتهی به اربعین خبر داد و تصریح کرد: یکی از این موکب ها در ایام اربعین با هدف خدمات دهی به زوار خارجی و خصوصا زوار کشورهای افغانستان و پاکستان در داخل استان سمنان فعالیت می‌کند و پنج موکب دیگر نیز همگی در مناطق مرزی و خصوصا مرز مهران استان ایلام مستقر و خدمات ارائه می‌دهند.

کاشفی با اشاره به واگذاری یک قطعه زمین به استان سمنان در مناطق مرزی مهران گفت: تلاش ما بر این است که یک مکان ثابت برای اسکان و پذیرایی از زوار در این زمین ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت های اجرایی در این پروژه وعده داد: آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حیاط این مجتمع خدماتی تا ایام اربعین آماده‌سازی شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان همچنین از فعالیت ۳۰ موکب استان در کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: ۱۸ موکب از این تعداد در کربلا، ۶ موکب در مسیر بین نجف تا کربلا، چهار موکب در شهر نجف و دو موکب استان سمنان نیز در شهر سامرا مستقرند و به زوار ایرانی و غیرایرانی خدمات ارائه می‌دهند.

وی همچنین از فعالیت دو موکب استانی و از جمله موکب رسانه‌ای و سفیدپوشان استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است که امسال این موکب‌ها را فعال‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه موکب سفیدپوشان استان سمنان در دو شهر کربل و نجف مستقر می شوند ادامه داد: این موکب سال گذشته در ایام اربعین روزانه بین ۳۰۰ تا ۱۸۰۰ بیمار و مراجعه‌کننده داشت.

کاشفی از برنامه‌ریزی برای برپایی سه کارگاه آموزشی تا اربعین امسال در استان سمنان خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیت های ما تامین زمین دائمی برای مواکب استان است که این مهم به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نیازهای مواکب و ستاد عتبات استان به همکاری فعالان حمل و نقل بار و مسافر اظهار کرد: سالانه ۸۰ تا ۱۱۰ کامیون ما را در این ایام یاری می رسانند که امسال نیز در همین راستا ثبت‌نام از کامیونداران و رانندگان اتوبوس متقاضی آغاز شده است.

وی همچنین اضافه کرد: به طور میانگین هر سال بین ۳۰ تا ۵۰ اتوبوس به صورت رایگان و داوطلبانه با ستاد عتبات و ستاد اربعین استان برای انتقال خدام و زوار همکاری می کند.

کاشفی از پیش‌بینی حضور حداقل یک روحانی در هر موکب استان خبر داد و افزود: هماهنگی های لبازم با اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای بهره گیری از ظرفیت روحانیون در این بخش صورت گرفته است.

 انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401033021424
  • خبرنگار :