پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای " طرح نشاط معنوی"

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: با اجرای "طرح نشاط معنوی" در بقاع متبرکه علاوه بر غنی ‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، آرامش و سلامت روانی خانواده‌ها تأمین شده و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می شود.

حجت السلام ابوذر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا؛ تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی در اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ابزارهای روز و ظرفیت فضای مجازی برای تربیت نسل جوان و نوجوان به منظور کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه را از اهداف اصلی این طرح دانست.

وی بیان کرد: "طرح تابستانی نشاط معنوی"  در پنج بقعه متبرکه شهرستان ملایر اجرا می شود که شامل، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)امامزاده عبدالله ملایر، امامزاده ابراهیم طجر سامن، امامزاده سید علی حسین داویجان و امامزاده زاده عبدالله مهرآباد است.

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح با همکاری مراکز افق و با هدف بهره گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه و در سطح امامزادگان و بقاع اجرا و از ابتدای تیر ماه شروع شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و مخاطبان این طرح دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌ خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید الصلاه، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغین برگزار می‌شود؛ همچنین آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم ‌گیری، مدیریت استرس، نقاشی و احکام نیز توسط مربیان سبک زندگی برگزار می شود.

عباسی با بیان اینکه تعداد ۱۰ نفر از مبلغان بومی و اعزامی با این طرح همکاری دارند، افزود: برگزاری برنامه های اردویی و تفریحی و تجلیل از برترین های از برنامه‌های طرح نشاط معنوی در ملایر به شمار می رود.

وی یادآورشد: امسال هر روز در محل امامزاده زاده عبدالله ملایر کلاس قرآن برای نوجوانان و کودکان زیر ۱۸ سال و بانوان برگزار می شود و در پایان از نفرات برتر تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032819520
  • خبرنگار : 50038