رستم قاسمی امروز (پنجشنبه، ۲۶ خردادماه) که در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان سفر کرده در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران، اظهار کرد: بخشی از موضوعات این پروژه مربوط به درون وزارتخانه است که پیگیریهای لازم را انجام میدهیم و نکته بعدی به موارد خارج از وزارتخانه برمیگردد.
وی افزود: این موضوعات به سازمان برنامهریزی و بانک مرکزی برمیگردد و تلاش میکنیم این پروژه را از سوی رئیس جمهور در موضوعات این سفر دنبال کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه پروژه قطار سریع السیر اقدام جدیدی در ایران است و به دنبال اجرای آن هستیم، خاطرنشان کرد: برای این پروژه درخواست جلسهای با معاون اول رئیس جمهور و با حضور دستگاههای مختلف خواهیم داشت.
علیرضا صلواتی، مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان نیز در حاشیه این بازدید گفت: حدود ۱۴۹ کیلومتر مسیر آماده است و ۱۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که پس از تکمیل نقشهها، طرح اجرا میشود.
مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز، با بیان اینکه این پروژه بسیار مهمی برای اصفهان است، گفت: راهآهن و شرکت ساخت و … تلاشهای زیادی کردهاند. این کار تا پایان دولت سیزدهم قابل بهره برداری است و پروژه بلند مدت ما نیست.
وی افزود: نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر آماده روسازی است و با همین منابع مالی شورای اقتصاد آماده ریلگذاری است.
طغیانی با بیان اینکه بحث فناوری این پروژه مهمترین مسئله است، تصریح کرد: خواهش اصلی من از وزیر توجه ویژه به آن است. تا حمایت وزیر نباشد این پروژه به اتمام نمیرسد.
به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به اصفهان بعد از ادای احترام به شهدای هشت دفاع مقدس، از پروژه مسکن محله همتآباد بهعنوان پروژه پایلوت کشوری در قالب طرحهای بازافرینی شهری بازدید و در ادامه جریان سفر خود به اصفهان از عملیات اجرای پروژه قطار سریعالسیر تهران - اصفهان در محدوده این استان بازدید کرد.
عملیات اجرایی پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- قم- تهران از سال ۸۴ آغاز شد، اما از سال ۱۳۹۸ و با نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی، روند اجرای این پروژه سرعت قابل توجهی به خود گرفت.
با بهرهبرداری از قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، نخستین و بزرگترین قطار سریعالسیر کشور به طول ۴۰۹ کیلومتر (۲۰۰ کیلومتر محدوده اصفهان) و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان سفر تهران به اصفهان از ۶ ساعت به ۱۰۰ کاهش مییابد. بر اساس آمارهای اعلام شده یکی مزیتهای این پروژه امکان جابجایی حدود ۱۶ میلیون مسافر در سال است.
انتهای پیام