ضریب اشغال ۱۰۰درصدی هتل‌های سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ضریب اشغال ۱۰۰درصدی هتل‌ها در سمنان خبر داد.

امیر کرم‌زاده ٢۵ خردادماه ١۴٠١ در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از تشکیل ١٣ کارگروه تخصصی گردشگری در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این تشکل‌های تخصصی، زمینه رشد و توسعه گردشگری استان فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد، افزود: از ظرفیت اتاق بازرگانی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، آموزش و ... می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری و معدن دو ظرفیت اصلی استان سمنان است، گفت: «رشد گردشگری در زمینه اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی موثر است.

کرم‌زاده به امضای تفاهم‌نامه رشد اقتصادی استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: اختصاص اعتبار نقش مهمی در رشد حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

این مسوول استانی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رشد گردشگری استان گفت: هم‌اکنون ضریب اشغال هتل‌ها در مرکز استان ١٠٠ درصد و در سایر نقاط ٨٠ تا ١٠٠ درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ابنیه تاریخی استان منحصر به فرد است، گفت: در تمامی گستره استان، بناهای تاریخی وجود دارد.

علی‌اصغر جمعه‌ای با تأکید بر اینکه استان نیاز به برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن به مقصد سفر دارد، افزود: تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در تحقق تبدیل استان به مقصد سفر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه پر شدن ظرفیت هتل‌های استان، نشانه خوبی و نشانگر وجود ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری صنعتی است که بدون آلایندگی به راحتی می‌تواند جایگزین نفت و حتی معادن شود.

جمعه‌ای بر حفظ امنیت سرمایه‌گذاران و برگزاری تورهای تخصصی گردشگری در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و ... تأکید کرد.

فعالان حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این جلسه به بیان پیشنهادات و انتقادات در زمینه‌های تخصصی پرداختند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401032518054
  • خبرنگار :