راهنمای خرید انواع میکروفون رود RODE

RODE نام پرآوازه‌ای در بازار میکروفون‌هاست و بسیاری از فعالان حوزه صدا کیفیت محصولات آن را تایید می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیجی صدا، اغلب کاربران تنها چند مدل میکروفون رود می‌شناسند، در حالی که RODE ده‌ها مدل مختلف به بازار عرضه کرده است. 

دیجی صدا به‌عنوان نمایندگی رود RODE در ایران برای اینکه شما انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید، به بررسی انواع میکروفن رود و نکات لازم برای خرید آنها می‌پردازد.

انواع میکروفون RODE

تفاوتی ندارد مستندساز باشید یا نوازنده، خبرنگار باشید یا بلاگر، مدرس باشید یا پادکستر، در هر صورت بین تولیدات RODE یک میکروفون متناسب با فعالیت یا کسب‌وکار شما وجود دارد.

به‌طورکلی مهمترین میکروفون‌های رود عبارت است از:

  • میکروفون استودیویی رود

شامل 15 مدل کاندنسر استودیویی در سه گروه دیافراگم بزرگ، دیافراگم کوچک و قلمی که بسته به مدل برای کاربردهای گسترده‌ای نظیر خوانندگی، ضبط صدای ساز و نوازندگی، ساخت پادکست، دوبله، نریشن و صداگذاری، گیمینگ، استریم، تولید محتوا و... مناسب هستند. مدل های NT1، NT2 و NT1A جزء محبوب‌ترین میکروفن های استودیویی رود هستند. Rode NT1-A یکی از ساکت‌ترین میکروفون های استودیویی جهان است.

  • میکروفون بی سیم رود

معمولا میکروفون بی سیم رود را با مدل های رود وایرلس گو و رود وایرلس گو 2 می‌شناسند. معرفیRODE Wireless GO  تحولی بزرگ در صنعت تجهیزات صوتی بود. ولی رود چند میکروفن بی سیم دیگر نیز دارد که به‌طور خاص برای فیلمسازی، گزارش‌گیری و اجرای زنده طراحی شده‌اند. سری میکروفون بی سیم رود Wireless GO محبوبیت زیادی بین تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان دارد.

  • میکروفون USB رود

مهمترین میکروفون‌های این دسته، میکروفون‌های بی‌رومیزی NT USB و NT USB Mini هستند که ضبط وکال در خانه و استودیوهای خانگی و شخصی گزینه‌هایی عالی به‌شمار می‌روند. طراحی شیک و زیبا در کنار ساختار محکم و قیمت مناسب این مدل‌ها را بین پادکسترها، یوتیوبرها و گیمرها پرطرفدار کرده است.

  • میکروفون دوربین رود  

ساخت میکروفون‌های مخصوص دوربین یکی از حوزه‌های مورد علاقۀ RODE است. رود مدل‌های متنوعی از میکروفون دوربین به بازار عرضه کرده که همراه دوربین های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای قابل استفاده هستند. سری میکروفون دوربین RØDE VideoMic به‌عنوان استاندارد میکروفون های روی دوربین شناخته می‌شود.

  • میکروفون موبایل رود

با وجود اینکه برخی میکروفون‌های دوربین RODE به موبایل و تبلت وصل می‌شوند، اما رود میکروفون‌های مخصوص موبایل با کانکتورهای اختصاصی تایپ سی، لایتنینگ و 3.5 میلی متری TRRS را نیز به محصولات خود اضافه کرده است. خرید میکروفون‌های موبایل رود RODE به کاربرانی توصیه می‌شود که اغلب با گوشی اقدام به ضبط فیلم و ویدئو می‌کنند.

  • میکروفون یقه‌ای با سیم رود

میکروفون‌های یقه‌ای با سیم رود RODE چون ارزان قیمت نیستند، کمتر شناخته شده‌اند. کاربران عادی ترجیح می‌دهند به‌ سراغ میکروفون های یقه‌ای ارزان بروند. RODE چند میکروفون سیمی یقه ای و یک میکروفون هدست دارد که برای ارائه، اجرا و سخنرانی کیفیت مطلوبی دارند.

  • میکروفون شاتگان رود

میکروفون‌های شاتگان RODE مدل‌های تخصصی بوده و به‌دلیل قیمت بالا، برای مستندسازان و فیلمسازان حرفه‌ای کاربرد دارند. برای ضبط ویدئو و تولید محتوا در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، میکروفون‌های دوربین رود که گان و مینی گان هستند، توصیه می‌شود.

کاربرد میکروفون های RODE      

بیشتر مدل‌های میکروفون استودیویی و میکروفون های USB رومیزی RODE مانند NT1، NT2، NT1A، NT USB و NT USB Mini برای ضبط وکال در استودیو و یا خانه مانند دوبله، صداگذاری، گویندگی، پادکست، لایو استریم، تماس تصویری، تدریس، و گیمینگ و همچنین ضبط صدای ساز و نواندگی انتخابی عالی به‌شمار می‌روند.  

به‌طور خاص مدل های M5 و M3، NT3، NT55، NT5 و میکروفون استریو NT4 با طراحی ویژه‌اش برای ضبط صدای ساز تولید شده‌اند.

میکروفون‌های یقه‌ای سیمی و بی‌سیم رود بین تولیدکنندگان محتوا محبوبیت و جایگاه ممتازی دارند و امتحان خود را پس داده‌اند. 

میکروفون‌های شاتگان حرفه‌ای و میکروفون‌های دوربین گان و مینی گان رود پاسخگوی نیاز طیف‌های مختلف کاربران برای ضبط فیلم و ویدئو با انواع دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هستند. ولاگرها، مستندسازان، خبرنگاران، گزارشگران، مربیان، مدرسان و... از خرید میکروفون‌های دوربین RODE پشیمان نخواهند شد.

RODE برای پخش رادیویی، سخنرانی و ارائه، اجرای زنده و مجری گری و دیگر کاربردها نیز مدل‌هایی را تدارک دیده است که برای مشاهده آنها می‌توانید به صفحه میکروفون رود مراجعه نمایید.

چطور میکروفون RODE مناسب خود را انتخاب و خرید کنیم؟

در گام اول نیاز و هدف خود را به‌خوبی شناسایی کنید. قصد دارید میکروفون را فقط با گوشی به کار ببرید یا آن را به کامپیوتر هم متصل نمایید؟ می‌خواهید تنها برای ضبط پادکست و گویندگی قابل استفاده باشد یا برای ضبط صدای ساز و خوانندگی هم بتوان آن را به کار گرفت؟

در گام بعد نوع میکروفن RODE متناسب با هدف خود را پیدا کنید: استودیویی؟ بی سیم؟ یقه‌ای؟ دوربین و موبایل؟

سپس ویژگی‌هایی مانند الگوی قطبی، نوع تغذیه، نوع کانکتور، سازگاری با دستگاه‌ها و... را در مدل‌هایی که انتخاب کرده‌اید بررسی نمایید. همچنین امکاناتی جانبی آنها را در نظر بگیرید.

حال قیمت مدل‌هایی که انتخاب کرده‌اید را با هم مقایسه کنید. توجه داشته باشید که اگر اولین معیار شما قیمت باشد و برخی میکروفون‌های RODE را به‌خاطر قیمت کنار بگذارید، ممکن است بین آنها میکروفون‌هایی باشد که با اندکی هزینه بیشتر قابلیت‌ها و امکانات مطلوب‌تری را در اختیار شما بگذارند و نیازهای بیشتری را از شما برطرف کنند. بنابراین ابتدا ویژگی‌های میکروفون‌های رود RODE را ارزیابی نموده و سپس قیمت را بررسی کنید.

ما این موارد را به‌صورت تشریحی و با اشاره به مدل‌های مناسب در صفحه میکروفن RODE در دیجی صدا بیان کرده‌ایم.

اگر برای مشخصات فنی نظیر پاسخ فرکانسی، حساسیت، فشار صوتی، امپدانس و... مقادیر خاصی را مدنظر دارید یا در پیدا کردن مدل مناسب همچنان تردید داشتید، با کارشناسان دیجی صدا مشورت کنید. دیجی صدا به‌عنوان نمایندگی RODE در ایران آماده خدمت به شما در بررسی و انتخاب بهترین میکروفون RODE متناسب با هدف و نیازتان است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • جمعه/ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401032417094
  • خبرنگار : 30188