در دیدار روسای ستاد اجرایی فرمان امام و جهاددانشگاهی استان عنوان شد:

همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در تجهیز مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: نهادهای عمومی و انقلابی با هم افزایی و همکاری، می توانند فعالیت های مشترک و ارائه خدمات مشترک به اقشار مختلف مردم داشته باشند.

علی منصفی راد در نشست با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: امروزه معضل جمعیت یکی از مهمترین معضلات و آسیب های اجتماعی در استان سمنان است و در همین راستا، جهاددانشگاهی استان سمنان بنا به رسالت خود، طرح های فناورانه و علمی تهیه و ارائه کرده است و برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، پزشکی در حوزه زنان و خانواده راه اندازی می شود.

وی افزود: مجوز راه اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان از گروه پزشکی دفتر مرکزی اخذ شده و دانش فنی به روز در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده معمتد جهادددانشگاهی کشور برای ارائه خدمات به استان سمنان منتقل می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح، هم یک کار فناورانه است و بالاتر از آن، به عنوان یک خدمت به جامعه محسوب می شود، تعداد زیادی از افراد جامعه، توان خروج از استان برای درمان  و دریافت خدمات درمانی در استان های دیگر را ندارند، لذا ایجاد یک مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان سمنان خلاء بزرگی را بر طرف می کند.

وی همچنین اضافه کرد: همراهی، حمایت و کمک مجموعه استان به ویژه نهادهای حامی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد برکت را می طلبد تا انشاءالله طرح ها و برنامه های راه اندازی مراکز درمانی در حوزه سلامت بانوان اجرایی شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش تولیدات مشاغل خانگی از دیگر خدمات و فعالیت های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان در جهت توانمندسازی اقشار جامعه است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این جلسه از آمادگی این ستاد برای همکاری با جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت اجرای طرح ها و برنامه های مشترک و هم افزایی بیشتر در ارائه خدمت به جامعه خبر داد.

حامد احمدی افزود: برای همکاری در راه اندازی مرکز درمان ناباروری در استان سمنان، حتماً در شورای اجتماعی استان مطرح می کنیم و انشاءالله با ستاد مرکزی فرمان امام برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بنیاد برکت، بنیاد 15 خرداد و... رایزنی خواهیم کرد و انشاءالله در بخش تأمین تجهیزات و زیرساخت لازم برای راه اندازی مرکز بتوانیم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و علمی به کشور، امتحان خود را پس داده است، اضافه کرد: در اجرای طرح های اشتغالزایی خصوصاً در مناطق محروم و آسیب پذیر نیز آماده همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031711832
  • خبرنگار : 30077