رئیس سازمان حج و زیارت فارس:

امسال ۱۲۰۰ نفر از فارس به حج مشرف می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت فارس اعلام کرد که سهم این استان برای اعزام زائران حج ۱۲۰۰ نفر تعیین شده است.

علیرضا زینلی سه‌شنبه ۱۷ خرداد در همایش زائران حج تمتع استان فارس در شیراز، گفت: اعزام حجاج فارس امسال با عنوان حرم تا حرم برنامه ریزی شده است و از ۲۹ خردادماه آغاز می‌شود و طی آن هر زائر اعزامی به نیابت از یک شهید اعمال حج تمتع را انجام می‌دهند. 

او با بیان اینکه در دو سال گذشته به دلیل کرونا حج برگزار نمی‌شد و از این حیث نگرانی و دغدغه‌ای برای متقاضیان و دوستداران خانه خدا ایجاد شده بود، گفت: با گسترش واکسیناسیون و اهتمام کادر پزشکی امروز وضعیت کرونا تا حدود قابل توجهی کنترل شده و سفرهای حج نیز از سر گرفته شد. 

رئیس سازمان حج و زیارت فارس با بیان اینکه امسال از ۸۵ هزار نفر متقاضی ۴۰ هزار نفر به خانه خدا مشرف می‌شوند، گفت: سهم فارس نیز به تناسب کل کشور مشخص شده و حدود ۱۲۰۰ نفر امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند. 

زینلی با بیان اینکه این تعداد در قالب ۹ کاروان اعزام می‌شوند، افزود: این تعداد در قالب ۵ پرواز و از فرودگاه شهید دستغیب شیراز اعزام می‌شوند و طول سفر نیز مطابق هر سفر یک ماه است. 

او با بیان اینکه دو کاروان نیز از دیگر استان‌ها برای تشرف به شیراز می‌آیند، خاطرنشان کرد: یک کاروان از استان هرمزگان و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز مشرف می‌شوند. 

رئیس سازمان حج و زیارت فارس عنوان کرد: میانگین سنی حجاج فارس زیر ۶۵ سال است و تلاش شده تا قبل از انجام سفر نکات لازم عبادی و غیرعبادی پیرامون سفر به حجاج آموزش داده شود. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401031711760
  • خبرنگار :