رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

وظیفه ما حمایت و حفاظت از راه امام راحل(ره) است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه تکیه کلام امام راحل(ره) ذهن مردم را روشن کرد و راه را برای انسانیت باز کرد، گفت: شهدا ۱۵ خرداد راه نورانی ایجاد کردند که بشریت آن را ادامه می‌دهد و وظیفه ما حمایت و حفاظت از راه نورانی امام راحل(ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب امروز، ۱۵ خرداد در مراسم گرامی‌داشت سالروز قیام خونین پانزده خرداد که در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به نقش مردم و علمای لرستان در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: استان لرستان و علمای بزرگ خرم‌آباد پایگاه امام راحل(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله قاضی نماینده امام بود و هنوز یاد آیت‌الله طاهری خرم‌آباد در پاکستان در ذهن شیعیان است، خاطرنشان کرد: هنوز ذکر خیر آیت‌الله شاهرخی از علمای لرستان در بنگلادش، میانمار، برمه، لائوس و کامبوج وجود دارد تا مدت‌ها مراسم ختم آیت‌الله شاهرخی در این کشورها برگزار می‌شد.

نواب با بیان اینکه آیت‌الله عیدی از دیگر علمای بزرگ لرستان در بوسنی و هرزگوین منشا آثار فراوانی شده است، ادامه داد: خرم‌آباد به ایمان مردم و روحانیون آن است و باید نقش روحانیون لرستانی به شکل برجسته تبیین شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه امام راحل(ره) در سال ۴۲ یک تحول جهانی آفرید، اظهار کرد: اگر کسی بر اثر القائات دشمن ناامید شده باشد؛ بداند که انقلاب راه خود را در جهان بشریت پیدا کرده است منتهی راه‌هایی که بشر باید بپیماید به زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه این شعر زیبای «سلام فرمانده» سه روز بعد از رسانه‌ای شدن به کشمیر رسید و در آنجا سروده شد، ادامه داد: اگر این شعر موجب توجه رهبری قرار گرفته است به این سبب است که آفاق را درنوردیده است.

نواب با اشاره به پیشرفت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت در صنعت اتمی، گفت: سردار سلیمانی ابرقدرت‌های جهان را قانع کرد که باید کنار سوریه بایستید و ما ثمرات شکست داعش را می‌بینیم کمااینکه سردار سلیمانی‌ها سربازان و رهروان امام هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه همه رهبران از سراسر جهان به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، افزود: عده‌ای فریاد ناامیدی سر می‌دهند هر چند ما به مشکلات واقف هستیم و ابرقدرت‌ها تحمیل کرده‌اند و انشالله رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تکیه کلام امام راحل(ره) این بود که انبیا آمدند که انسانیت و انسان‌ها و مستضعفان جهان را نجات دهند، اظهار کرد: مخاطب امام مستضعفین جهان بودند امام راهی را ایجاد کرد که امروز مدعیان زیادی دارد کمااینکه ایشان هرگز به دنبال جنگ، خشونت و ترور نبود و وقتی می‌خواستند حسن‌علی منصور را ترور کنند، امام راحل اجازه شرعی ترور را نداد.

نواب با بیان اینکه نوارهای سخنرانی اسلحه امام(ره) بود، اضافه کرد: امام ذهن مردم را روشن کرد و راه را برای انسانیت باز کرد کمااینکه رهبران ادیان خود را مدیون راه امام می‌دانند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: شهدا ۱۵ خرداد راه نورانی ایجاد کردند که بشریت آن را ادامه می‌دهد و وظیفه ما حمایت و حفاظت از راه نورانی امام راحل(ره) است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401031510432
  • خبرنگار : 50176