کولیوند:

نقش جوانان در امدادرسانی به مردم آبادان بی نظیر بود

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سختی های امدادرسانی در حادثه متروپل، نقش جوانان در امدادرسانی به مردم آبادان را بی نظیر دانست.

به گزارش ایسنا دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، ضمن تبریک گفتن روز دختر به اعضای جوان جمعیت هلال احمر گفت: ائمه اطهار مجاهدت های زیادی داشته اند تا امروز فرهنگ غنی آن ها به ما رسیده است. حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) امروز الگوهای بی بدیلی برای دخترانمان هستند و باید با الگوقراردادن این بزرگواران در مسیر تعالی گام بردارند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امروز مساله مهمی است که باید جوانان به آن توجه ویژه داشته باشند و در مسیر آن گام بردارند. امروز جوانان عزیزمان که با حجاب در مسابقات ورزشی شرکت می کنند با الگو گرفتن از فرهنگ غنی ائمه چنین کاری انجام می دهند.

کولیوند با اشاره به نقش آفرینی جوانان در امدادرسانی به سانحه متروپل اظهار کرد: جوانان با تمام توان و از خودگذشتگی درمیدان حضور داشتند و مشغول امدادرسانی بودند. مردم آبادان نیز به خوبی در این عرصه از هلال احمر حمایت کردند و اجازه ندادند حتی یک لحظه ما تنها باشیم و یا کمبودی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: مردم آبادان با وجود نیازها و شرایطشون؛ اما بسته های غذایی در میان امدادگران توزیع می کردند. با این وجود وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهوری در محل سانحه حاضر شدند و تمام نیازها را برطرف کردند و لحظه ای محل سانحه را ترک نکردند و با رشادت کامل در کنار جوانان حضور داشتند ‌و به خوبی صحنه با مدیریت مردم و مسئولین ایمن شد. این هم افزایی یادآور ایام دفاع مقدس بود که همگان با رشادت در میدان حاضر بودند.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در امدادرسانی رقم خورد، اعزام تیم های سحر جهت حمایت روانی از متاثرین سانحه بود. مردم در سانحه متروپل خانواده و تمام داشته خود را از دست دادند و نیاز به حمایت روانی و روحی داشتند و به همین واسطه خدمات خوبی به مردم ارائه شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری مرهمی برای مردم آبادان بود و  محتوای عالمانه این پیام سبب شد تا آرامشی برای مردم ایجاد شود. مردم آبادان با وجود سختی‌ها اما با کرامت و بزرگی در کنار هلال احمر بودند.

کولیوند با اشاره به سختی های عملیات امدادرسانی در متروپل گفت: امدادگران با از خودگذشتگی در میدان حاضر بودند. هر لحظه در آبادان امکان وقوع سانحه ثانویه بود اما پس از ایمن سازی محل با رشادت امدادگران عملیات امدادرسانی با تمام تجهیزات تداوم یافت. امدادگران هر چه داشتند به کار گرفتند تا پیکر جان باختگان را از زیر آوار خارج کنند. حتی کرامت پیکرهای جانباختگان نیز با پوشش مخصوص حفظ شد تا خانواده های منتظر و داغدیده آرامش پیدا کنند. حجم شجاعت و ایثارگری در این سانحه بی بدیل بود.

وی تاکید کرد: همکاری در امدادرسانی در سانحه متروپل بی نظیر بود و همگان با ایثارگری به آسیب دیدگان خدمت کردند. مردم آبادان خانه های خود را در اختیار دیگران قرار دادند تا کسی با مشکل مواجه نشود. دولت نیز به خوبی در کنار ما بود و رئیس جمهوری با تمام توان پیگیر امور امدادرسانی بود و حتی سفر خود را نیمه تمام رها کردند تا پیگیر سانحه متروپل باشند. رئیس جمهوری و دولت با تمام توان در کنار مردم و امدادگران بودند و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کردند.

در ادامه این مراسم سمیه رفیعی -عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر- نیز گفت: امروز نگاه ما، نگاه به آینده است زیرا در جوانان دهه 70 و 80 و 90 ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد که منجر به رشد و توسعه کشور می‌شود، ظرفیتی که امروز جوانان و نوجوانان دارند نسل‌های قبلی نداشتند.

رفیعی در ادامه با اشاره به توانایی جوانان امروز در حل مشکلات گفت: نسل جوان همواره برای حل مشکلاتش راهکارهای بهتر و آسانتری را در نظر می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نوع تفکر جوانان عصر حاضر جهانی است و محدود به منطقه خاصی نیست. دلیل این تفکر نوع ارتباطات و فناوری ها نوظهور است. این نسل صاحب اندیشه است که باعث می‌شود تا مدیریت کارا و اثربخشی را داشته باشند.

سمیه رفیعی با اشاره به وجود طرح‌هایی که باعث بهبود وضعیت جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی می شود گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی طرح هایی داده شده تا با آن طرح ها بتوانیم با کمترین هزینه در زیرساخت مشکلاتی در خصوص آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم از جمله این طرح ها، طرح هایی است که منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری در موضوعاتی مانند اشتغال و تحصیل جوانان جمعیت هلال با وزارت ورزش و جوانان می‌شود که بسیار راهگشاست.

رفیعی تصریح کرد: این طرح ها و تصمیمات نیازی به بودجه زیادی ندارد بیشتر نیاز به روحیه جهادی دارد که من این روحیه را در رئیس جمعیت هلال احمر می بینیم.

 فلاح -عضو جوان جمعیت هلال احمر- نیز در نشست گرامیداشت روز دختر با قدردانی از رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی به سانحه آبادان گفت: هلال احمر کارگاه های خوبی در حوزه آسیب های اجتماعی برگزار کرده و در این عرصه نزدیک به هزار مربی را پرورش داده و آماده کرده است تا در این عرصه ها آموزشگر باشند. مشخصا باید سایر نهادها نیز در این عرصه در کنار هلال احمر بوده و باری از دوش جامعه بردارند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری جمعیت هلال احمر در این مراسم محمدی، عضو جوان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز گفت: سازمان جوانان در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ سازی انجام داده که ضرورت دارد این اقدامات در حوزه نظری نیز انجام شود. جشنواره سفیران بشردوستی یکی از اقدامات خوبی بود که سازمان جوانان در دستور کار قرار داد تا نیروهای توانمندی در این حوزه تربیت کند. تاکنون دو دوره با موفقیت در این حوزه برگزار شده است و در آستانه برگزاری سومین دوره آن نیز هستیم. امروز هلال احمر باید شرایط را برای برگزیدگان جشنواره سفیران بشردوستی فراهم کند تا بتوانند از توانایی خود استفاده کنند.

ملک محمدی-نویسنده و عضو جوان جمعیت هلال احمر- نیز گفت: گزارش های تصویری و تولید محتوا می تواند سبب شود تا هلال احمر شناسانده شود و سرمایه اجتماعی را جذب کند. امروز با استفاده از این ظرفیت ها می توان به سمت توسعه فعالیت های هلال احمر رفت و عملکرد موفقیت آمیزی داشت.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401031108607
  • خبرنگار :