از یک دیدار تئاتری تا خبرهایی از "دیو و دلبر" و "موقعیت مهدی"

دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی با کارکنان تئاتر شهر، خبری از تدارک اجرای شهرام گیل آبادی، جدیدترین خبر از تئاتر "دیو و دلبر" ، معرفی عوامل اجرای نمایش "ماداگاسکار"، فروش 14 میلیاردی "موقعیت مهدی" و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت رییس جدید تئاتر شهر با کارکنان واحدهای مختلف این مجموعه دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی، رضا بروزمند نماینده انجمن هنرهای نمایشی ایران روز سه شنبه دهم خرداد ماه به دعوت سید محمد جواد طاهری رییس جدید تئاتر شهر با کارکنان واحدهای مختلف این مجموعه دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات اداری آنان قرار گرفتند.

کاظم نظری دراین دیدار ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و قدردانی از تلاش کارکنان مجموعه تئاترشهر برای خدمت رسانی به هنرمندان و تماشاگران تئاتر و همچنین ترمیم آسیب های موجود گفت: طی این مدتی که در اداره کل هنرهای نمایشی حضور پیدا کردم، گزینه های متعددی برای انتخاب مدیریبت تئاتر شهر وجود داشت. اما بنده با شناخت کاملی که از سید محمد جواد طاهری داشتم در او ویژگی هایی دیدم که می توانست یکی از بهترین گزینه های ما برای انتخاب مدیریت مجموعه تئاتر شهر باشد. چرا که او در سخت ترین شرایط تجربه مدیریت تماشاخانه هایی در تئاتر را داشته که من از نزدیک در جریان استراتژی های او برای حل مشکلات بودم. 

وی افزود: مجموعه تئاتر شهر پیشانی و ویترین تئاتر کشور است بنابراین از احترام به مخاطب گرفته تا زیبایی محیط پیرامونی و حتی جزئی ترین موارد، در بهترین شرایط ممکن باشد. در همین چارچوب بنده و همه همکارانم به واسطه حضور جناب طاهری و شما کارکنان عزیز در تلاشیم تا به ترمیم آسیب ها و مشکلات این مجموعه چه در حوزه های اجرایی و نمایشی و چه در بخش اداری سرعت بیشتری بدهیم. بنابراین انتظار بنده به عنوان کسی که از توانایی های آقای طاهری آگاه است، تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت و رفتن به سمتی است که مجموعه تئاتر شهر در بهترین جایگاه ممکن تئاتر حرفه ای کشور قرار گیرد. در این چارچوب من اطمینان دارم که به واسطه همراهی شما عزیزان در واحد های مختلف و برنامه ریزی های که توسط مدیریت جدید مجموعه صورت می گیرد شاهد اتفاقات موثری خواهیم بود. 

مدیرکل هنرهای نمایشی بعد از استماع صحبت های کارکنان مجموعه و مشکلاتی که در حوزه های مختلف اداری داشتند، تصریح کرد: بنده از همکارانم در اداره کل هنرهای نمایشی که با حوزه های اداری و اجرایی تئاتر شهر در ارتباط مستقیم هستند می خواهم که طی سه هفته آینده با بررسی مشکلاتی که دوستان همکار تئاتر شهر به آن اشاره داشتند حتما اقدامات اجرایی لازم را انجام داده و نتایج کارهای انجام شده را به من گزارش کنند . بنده هم می دانم که سیستم اداری مجموعه دارای نواقصی است که حتما باید برای برطرف آنها اقدامات فوری را انجام دهیم. این در حالی است که آنچه دوستان تئاتر شهر به آن اشاره داشتند موضوعات حل نشدنی نیستند و ما می توانیم به واسطه همراهی شما و درایت دوستان این مشکلات را مرتفع کنیم. 

سید محمد جواد طاهری رییس جدید مجموعه تئاتر شهر هم ضمن تشکر از تمامی کارکنان مجموعه تئاتر شهر در جهت تلاش برای میزبانی شایسته از هنرمندان و تماشاگران تئاتر گفت: طی همین یک هفته‌ای که در اداره کل هنرهای نمایشی حضور پیدا کردم از نزدیک در جریان تلاش های کارکنان مجموعه تئاتر شهر بودم و می دیدم که شما عزیزان در ایام به صحنه رفتن آثار نمایشی نهایت کوشش خود را انجام می دادید تا میزبان شایسته ای از هنرمندان تلاشگر عرصه تئاتر باشید. 
وی افزود: مجموعه تئاتر شهر به طور حتم مهم ترین مجموعه نمایشی کشور است که کارکنان آن تا ساعات پایانی شب در مجموعه می مانند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن میزبان خوبی برای هنرمندان و تماشاگران باشند. همین شرایط موجب شده تا این ساختمان ارزشمند و ماندگار نیازمند توجه ویژه ای باشد. به همین جهت تا زمانی که در این مجموعه حضور داشته باشم تمام تلاشم را به کار می گیرم تا به نسبت به ارتقای جایگاه والای این مجموعه ارزشمند به عنوان حرفه ای ترین مرکز تئاتری کشوراقدامات لازم را انجام دهم. شرایطی که فقط به واسطه همراهی و همدلی شما کارکنان مجموعه در واحد های مختلف صورت می گیرد و من باید تلاش کنم تا برای رسیدن به چنین آرمان و هدفی از مشکلاتی که شما عزیزان با آن روبه رو هستید بکاهم.

شهرام گیل آبادی با "عاشقانه‌ ها"به تئاتر شهرزاد می آید 

 شهرام گیل آبادی با نمایش «عاشقانه ها ‌» به پردیس تئاتر شهرزاد می آید.

نمایش «عاشقانه‌ ها» نمایشی اجتماعی و تعاملی است که با زمینه های تحقیقی و مستند به نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباسپور توسط گروه تئاتر "ب"در سالن شماره۱ تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌ رود.
عاشقانه‌ ها روایتی خاص از عشق ،زندگی پیچیده و دشوار زنان دستفروش مترو است.
این نویسنده و کارگردان پیش از این نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» را که اثری دربارهء بحرانِ  زنان کارتُن خواب در ایران است را  در پردیس تاتر شهرزاد روی صحنه برده است .
اخبار تکمیلی این نمایش به زودی اعلام میشود.

حامی و بهزاد عمرانی در تالار وحدت| رونمایی از پوستر رسمی «دیو و دلبر»
همزمان با رونمایی از پوستر نمایش تمام موزیکال «دیو و دلبر» به نویسندگی؛ کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی، خوانندگان- بازیگران این اثر معرفی شدند. 

حمید حامی و بهزاد عمرانی (خواننده‌ی گروه بمرانی) به‌عنوان خواننده بازیگر در این نمایش به خواندن و ایفای نقش می‌پردازند. خسرو پسیانی دیگر بازیگری است که در نمایش «دیو و دلبر» هنر خوانندگی بازیگری خود را در معرض تماشا خواهد گذاشت.
همچنین نمایش تمام موزیکال «دیو و دلبر» با معرفی خواننده بازیگرانی چون آرش نعیمیان، نیکا افکاری، کامران جهانبانی، امیررضا توانایی، مدیا هاشمی، ثمیلا تحویلداری، تینا یوسفی، رها میرمیثاقی، مایسا مظلومی، رستا میرمیثاقی و سارا پارسایی در قالب یک ترکیب بندی جدید به روی صحنه تالار وحدت خواهد رفت.
همچنین این نمایش با هنرمندی علیرضا شریفی، محمود نیکپور، محمدامین ‌پازوکی، محمد آقاعلی اکبری، سامان ‌توحیدی، حمیدرضا ‌غلامحسینی، فرشته رضازاده، سینا ساعتیان، طلا گل کارتهرانی، تارا گراگوری مالخاصیان، دیبا پورعزیزی، امیرحسین اسفندیاری، درسا پنجه، نهال سرخابی، سانیا مسعودی تلاش می‌کند تا جلوه‌ای تازه در فرم و حرکت را در مقابل دیدگان تماشاگران به روی صحنه آورد.
پوستر نمایش موزیکال «دیو و دلبر» توسط سیامک پورجبار طراحی شده است.
این نمایش؛ چهارشنبه هجدهم خردادماه؛ ساعت ۱۸ اجرای خود را در تالار وحدت آغاز می‌کند و علاقمندان به تماشای آن می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال اقدام به خرید بلیت کنند.


عوامل اجرای نمایش ماداگاسکار معرفی شدند
نمایش ماداگاسکار نوشته احسان نوروزی با طراحی و کارگردانی میلاد رخش‌بهار از 16 خرداد در تماشاخانه هیلاج روی صحنه می‌رود.
در این پروژه نمایشی امیر شهاب رضویان و موسسه هیلاج به عنوان تهیه کننده، زهرا شایان‌فر به عنوان دراماتورژ و موسسه فرهنگی و هنری برداشت به عنوان مجری طرح همکاری دارند.
فرانک حسینی، محمدرضا آبانگاه، حامد مقدسی، پویا ارام، علیرضا داوودوندی و علیرضا زیوری بازیگران این نمایش هستند.


در گروه طراحی این نمایش شهاب شریفی طراحی صحنه و نور، عرفان یزدی طراحی صدا، مهتاب نادمی طراحی لباس، فاطمه حسین خانی طراحی گریم ، سلیمان قوی پنجه طراحی پوستر و گرافیک، بهرام شادانفر طراحی موشن‌گرافی را بر عهده دارند.
 دستیار کارگردان، مدیرتولید و برنامه‌ریز علیرضا زیوری، منشی صحنه عسل بهزادی، مدیر صحنه رادین مفتخری، دستیاران کارگردان آوا مجیدی و کیانا شهباز در گروه کارگردانی این نمایش حضور دارند.
عکاس امید معینی، ساخت تیزر امیر علی بامداد( ویستا آریا)، مشاور رسانه و تبلیغات زهرا شایان‌فر، تبلیغات مجازی رسانه تهران تئاتر در اینستاگرام/مرتضی کازرانی هستند. اسپانسر این پروژه نمایشی نیز کلینیک زیبایی الهه فروتن معرفی شده است.
نمایش ماداگاسکار ساعت 21 هر روز غیر از شنبه‌ها در تماشاخانه هیلاج روی صحنه می‌رود. سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com/p/madagascar5 فروش اینترنتی بلیت‌های این نمایش را بر عهده دارد.

همزمان با فروش ۱۴ میلیاردی، «موقعیت مهدی» پرفروش ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران شد.

به گزارش مشاوررسانه‌ای پروژه؛ با گذشت ۱۲ هفته از آغاز اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد که از فیلم های اکران نوروز ۱۴۰۱ بود، این فیلم سینمایی تاکنون فروش ۱۴ میلیاردی در سینماها و اکران های سیار را به همراه داشته و به همین دلیل توانسته عنوان پرفروش ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینما را به نام خود کند.(البته این عنوان را با توجه به افزایش قیمت بلیت و تعداد مخاطب باید بررسی دقیق‌تر کرد.)

«موقعیت مهدی» که روایتی از رشادت‌های مهدی و حمید باکری از خانه تا جنگ را به تصویر می‌کشد؛ در تمام طول زمان اکران جزو فیلم‌های پرفروش هفته بوده و با تغییر ترکیب فیلم‌ها، همچنان جزو ۵ فیلم پرفروش گیشه است و تاکنون با حضور ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار مجموعا ۵۳۵ هزار مخاطب را به تماشا نشانده است.

این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر است که فیلمنامه آن توسط هادی حجازی‌فر و ابراهیم امینی نوشته شده و پخش آن بر عهده موسسه بهمن سبز است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد...

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401031108477
  • خبرنگار :