مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران:

گازرسانی در کشور تا دو سال آینده کامل می‌شود

مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران با اشاره به اینکه طی دو سال آینده گازرسانی در کشور به اتمام می‌رسد، گفت: در حال حاضر گازرسانی به مناطق شهری در مرحله پایانی قرار دارد و در مناطق روستایی نیز با انجام گازرسانی به ۷ هزار روستای باقیمانده کشور طی دو سال آینده، کار گازرسانی در کشور تکمیل خواهد شد.

«سید جلال نورموسوی» در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم شرکت گاز استان ایلام  اظهار کرد: اگر روستاها با استفاده از قوانین جدید دارای قابلیت گازرسانی باشند به یقین این زمان کوتاه‌تر خواهد شد.
وی گفت: با توجّه به توسعه گازرسانی در سنوات اخیر، در حوزه شهری در مراحل پایانی قرار داریم و در مناطق روستایی نیز روند روبه رشد و قابل قبولی در دستور کار قرار دارد.
مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران با بیان اینکه سالیانه ۳ هزار روستا در برنامه گازرسانی شرکت ملّی گاز قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون کار گازرسانی به ۷ هزار روستا در اقصی نقاط کشور در دست اقدام قرار دارد که انتظار می‌رود طی دو سال آینده به اتمام برسند.
نورموسوی با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ گازرسانی به مناطق شهری و روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: مناطق شهری این استان بصورت کامل گازدار شده و با تکمیل ۴۴ روستای دارای قابلیت گازرسانی در سال‌جاری، در این حوزه ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به مرز ۹۹ درصد می رسد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی مناطق روستایی در سطح کشور ۸۸/۴ درصد است که این موضوع در استان ایلام ۹۷ درصد است، گفت: درمجموع در سطح کشور ۳۶ هزار روستا و یک هزارو ۲۲۱ شهر گازدار شده است.
مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران به وضعیت گازرسانی اشاره کرد و افزود: در بخش توسعه گاز، به انتهای کار خود رسیده‌ایم و باید با تلاش و همت همه کارکنان در جهت افزایش سطح کیفی خدمات، هوشمندسازی و بهینه‌سازی سازمان گام برداریم.
نورموسوی با بیان اینکه درخواست ما از مدیرعامل جدید، تکریم و حفظ کرامت نیروی انسانی است، گفت: اولویت تصمیم‌های سازمانی باید با منابع انسانی باشد، چرا که اگر این عزیزان در شرایط آرامش فکری قرار داشته باشند، بازدهی بسیار بالایی خواهند داشت.

عالی‌ترین سرمایه هر سازمان، منابع انسانی است

سعید هژبری،معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این  در مراسم اظهار کرد: استان ایلام از لحاظ زیرساخت‌ها یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است اما از لحاظ منابع انسانی بسیار غنی می‌باشد که انتظار می‌رود دولتمردان از این ظرفیت نیروهای استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان یکی از شرکت‌های تخصصی و برنامه محور می‌باشد که در ارزشیابی‌های استانی رتبه‌های قابل قبولی داشته است، اظهار داشت: منابع انسانی در این مجموعه حرفی برای گفتن دارند که می‌طلبد از وجود آنها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه صرفه‌جویی و صیانت از انرژی در استان ضروری است، تصریح کرد: هوشمندسازی تجهیزات و افزایش ضریب ایمنی در مصرف گاز و آگاه‌سازی مردم از خطرات استفاده ناایمن از گاز ضرورت دارد که انتظار می‌رود مدیریت جدید شرکت گاز به این موضوعات توجّه ویژه‌ای داشته باشد.

هژبری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات ناشی از گاز در استان ضروری است، گفت: شرکت گاز استان ایلام در سال‌های گذشته تاکنون برای کاهش تلفات ناشی از گاز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده که خوشبختانه باعث کاهش تلفات جانی و خسارات مالی شده است.

معاون استاندار ایلام برخورداری کلیه مناطق شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز را یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود : گاز نعمت خدادادی است که در اقصی نقاط کشور مورد بهره‌برداری مردم قرار می‌گیرد و برای انتقال آن کارهای زیادی انجام شده است.

هژبری گفت: در همه بخش‌ها از جمله مصارف خانگی، صنعتی و تجاری به گاز احتیاج داریم و با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی استان به این انرژی بیش از پیش نیازمندیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است نسبت به تاُمین گاز صنایع و واحدهای تجاری توجه ویژه‌ای شود و مدیریت استان نیز با رایزنی و هماهنگی لازم با دستگاههای ذیربط، برای توسعه استان شرکت گاز را همراهی خواهد کرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات شمس‌الهی ، محمود کشاورز به عنوان مدیرعامل شرکت گاز معارفه شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401030201859
  • خبرنگار :