مدیر درمان تامین اجتماعی استان:

شهرداری برای ساخت درمانگاه بیمارستان حضرت معصومه(س) کرمانشاه همکاری نمی‌کند

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه عدم همراهی شهرداری را مانع اصلی آغاز احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) اعلام کرد.

دکتر میثم حجتی‌پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ۱۶ پروژه مهم و توسعه‌ای حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه، اظهار کرد: بسیار علاقمندیم حوزه درمان را توسعه دهیم و با وجود محدودیت‌های اعتباراتی که وجود داشت توانستیم پروژه‌های خوبی را برای کرمانشاه مصوب کنیم که امیدواریم افزایش رضایتمندی مراجعین را نسبت به وضعیت فعلی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این پروژه‌های مهم  سال گذشته به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: مابقی پروژه‌ها نیز هم اکنون با روند خوبی در حال اجرا است.

وی یکی از مهمترین این پروژه‌ها را LDR بیمارستان حضرت معصومه(س)اعلام کرد که هم اکنون بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالا در هفته تامین اجتماعی (تیرماه) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، زایشگاه بیمارستان حضرت معصومه(س) به یکی از بهترین فضاهای زایشگاهی کشور تبدیل می‌شود که بر اساس استانداردهای روز ساخته شده و بخش‌هایی مانند زایمان در آب و ... نیز در آن در نظر گرفته شده است.

بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان شهدا در سال ۱۴۰۲

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های مهم در دست اجرا را اورژانس جدید بیمارستان شهدا اعلام کرد که دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و اکنون نزدیک به ۱۸ درصد پیشرفت دارد و از برنامه زمان‌بندی دوساله‌ای که برای اجرای آن در نظر گرفته شده جلوتر است.

به گفته حجتی‌پور این طرح سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید و باعث می‌شود اورژانس بیمارستان شهدا کرمانشاه به یکی از بهترین اورژانس‌های غرب کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این اورژانس در فضای ۱۶۰۰ متر و در قالب دو طبقه احداث می‌شود، عنوان کرد: اورژانس بیمارستان شهدا یکی از بزرگترین اورژانس‌های تامین اجتماعی کشور و جزو بهترین و استانداردترین‌ها خواهد بود و حتی می‌توان آن را به عنوان یک بیمارستان جدید دید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد که با احتساب روند بالا رفتن هزینه‌ها به نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

شهرداری مانع اصلی احداث درمانگاه تخصصی حضرت معصومه(س)

یکی دیگر از پروژه‌های مهم تامین اجتماعی کرمانشاه که حجتی‌پور از آن یاد کرد درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه (س) بود و افزود: این مجموعه ۲۵۰۰ متری نیز  در محدوده بیمارستان و در قالب دو تا سه طبقه احدث خواهد شد.

وی چالش بزرگ اجرای این پروژه را عدم همکاری شهرداری اعلام کرد و ادامه داد: دلیل عدم صدور پروانه از سوی شهرداری ایراد به پرداخت عوارض است که ما نیز تاکید داریم عوارض باید پرداخت شود و از این موضوع تمرد نخواهیم کرد، اما درخواست داریم فعلا شهرداری پروانه را صادر کند تا بتوانیم اعتبارات پروژه را جذب کنیم و بعد عوارض را پرداخت خواهیم کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: تقاضا داریم شهرداری در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه اینچنینی همکاری بیشتری داشته باشد، زیرا با این شرایط اقتصادی، به سختی می‌توانیم برای آنها اعتبار بگیریم و نباید اجازه بدهیم این فرصت‌ها از دست برود.

حجتی‌پور از ویژگی‌های این درمانگاه تخصصی و استاندارد هم یاد کرد که پزشکان عمومی، متخصص و ... در آن حضور دارند و بخش‌هایی از جمله آزمایشگاه، فیزیوتراپی، تصویربرداری، دندانپزشکی، داروخانه و ... برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه با روند پیر شدن جمعیت روبرو هستیم، کلینیک بیماران مزمن و سالمندان ویژه و مفصل را هم برای این درمانگاه در نظر داریم.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه، نقشه‌های این درمانگاه تخصصی آماده است و اعتبار مصوب آن نیز تنها برای سال جاری ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده که در صورت افزایش هزینه‌ها قابل ترمیم است و اگر پروانه از سوی شهردای صادر شود کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) یکی از پروژه‌های مهم و مصوب ما است که سال به سال اعتبارات آن تمدید خواهد شد.

آخرین وضعیت درمانگاه‌های در دست اجرا

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از احداث درمانگاه‌های تامین اجتماعی شهرستان‌ها نیز به عنوان دیگر پروژه‌های مهم حوزه درمان تامین اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: برای درمانگاه سرپل ذهاب زمین دو هزار متر مربعی در سال گذشته خریداری شد و به زودی تعیین پیمانکار نیز انجام می‌شود.

وی زمان مورد نیاز برای احداث این درمانگاه را نزدیک به دو سال براورد کرد و گفت: تا آن زمان درمانگاه در یک مرکز استیجاری راه‌اندازی خواهیم کرد که ملک آن را گرفته ایم و کارهای تعمیرات ساختمان در حال انجام است و مقدمات آزمون جذب نیرو آن نیز در حال فراهم شدن است.

حجتی پور با اشاره به اخذ مجوز برای درمانگاه‌های کنگاور، صحنه و هرسین، اظهار کرد: در کنگاور زمین رایگان در اختیار ما گذاشته شد که از همکاری که در این شهرستان صورت گرفت قدردانی می‌کنیم و در حال انجام کارهای تغییر کاربری زمین هستیم.

وی ادامه داد: در هرسین هم زمینی به ما معرفی شد که موقعیت آن چندان مناسب نیست و به دنبال زمین بهتری هستیم که اگر پیدا نشود همین زمین را از مسکن و شهرسازی خریداری می‌کنیم. در صحنه نیز کارهای خرید زمین در حال انجام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: علاقمندیم درمانگاه تخصصی نیز در بیمارستان شهدا راه‌اندازی شود و به دنبال اخذ مجوز آن هستیم.

به گفته حجتی پور اگرچه هم اکنون بیمارستان شهدا یک درمانگاه دارد، اما بهتر است درمانگاه در محل بهتری راه‌اندازی شود.

آخرین وضعیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان شهدا

وی در ادامه از پای کار بودن حوره درمان تامین اجتماعی در ایام بیماری کرونا هم یاد کرد و افزود: با کاهش روند بیماری، پذیرش بیماران کرونا از سه ماهه پایانی سال گذشته متوقف شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه گاهی در پیک‌های بیماری کروناه تا ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان شهدا به بیماران کرونا اختصاص داده می‌شد، گفت: پذیرش بیماران کرونا خاص بیمه شدگان تامین اجتماعی نبود.

حجتی پور از پذیرش بیش از ۳۱ هزار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهدا کرمانشاه و انجام سیتی اسکن برای آنها خبر داد و عنوان کرد: ۴۲ درصد مراجعین مشکوک، مثبت بودند.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان شهدا را ۳۶۵۵ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401030100367
  • خبرنگار : 50181