طاهره زحمتکش بابیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی مدارس به همگان نشان داد، آموزشهای حضوری تا چه اندازه میتواند مفید باشد، گفت: آموزش حضوری نقش موثری در تسهیل فرآیند یاددهی یادگیری دارد.
وی خاطر نشان کرد: توجه به عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقا توانمندیهای معلمان و تحول در روشها و برنامههای آموزشی بر اساس سند تحول محور اصلی برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان است.
زحمتکش گفت: با رصد یادگیری دانش آموزان متوجه شدیم؛ میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش آموزان نیازمند به تلاش 2 برابر شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را از اول بهمنماه تا پایان سال تحصیلی اجرا شده و برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش آموزان کلاسهای جبرانی برگزار خواهیم کرد.
زحمتکش بابیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان صورت نگرفته است، افزود: سیستم نمرهدهی در دوره ابتدایی اعمال نخواهد شد و بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی معلم میتواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی دانش آموزان استفاده کند.
وی افزود: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تأکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی بهعنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی استفاده شود.
انتهای پیام