بهرام موسایی، رئیس اتحادیه چلوکبابیها و رستوران داران قم، در گفتوگو با ایسنا عنوان کرد: هیچ فروشندهای علاقه ندارد که جنسش گران شود؛ زیرا می خواهد مردم قدرت خرید داشته باشند.
وی تصریح کرد: قیمت شنسل مرغ از دیروز دو برابر شده است و اگر رستوران داران در حال حاضر به قیمت ۶۰ هزار تومان هم عرضه کنند باز هم ضرر کرده است؛ اما باز هم باید به قیمتی عرضه کند که افراد هم توانایی خرید داشته باشند.
وی بیان کرد: در حال حاضر مبنا به گونهای است که به رستوران دارها نرخ نمیدهیم و رستوران داران هزینهها را بررسی میکنند و قیمت میگذارند و ما فقط نظارت میکنیم که بیش از حد افزایش نداشته باشند.
رئیس اتحادیه چلوکبابیها و رستوران داران قم ادامه داد: فقط اعلام کردهایم که قیمت ها را بر روی دیوار نصب کنند تا افراد بتوانند قیمتها را با سایر رستوران ها، تهیه غذاها و... مقایسه کنند.
وی اظهار کرد: میدانیم که رستوران داران منصفانه نرخ گذاری میکنند و قیمت بالا نمیگذارند؛ چون برای مثال اگر ما قیمت غذایی را ۶۰ هزار تومان اعلام کنیم آنها با ۵۵ تومان عرضه میکنند تا مردم توانایی خرید داشته باشند.
موسایی تاکید کرد: هزینههای رستوران داری بسیار بالا است؛ برای مثال حقوق یک آشپز ماهانه ۱۰ میلیون تومان است که با بیمه و سایر هزینهها تا ۱۵ میلیون برای کارفرما تمام شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تهیه برخی مواد غذایی با مشکل مواجهه هستیم، اظهار کرد: قبلا فقط روغن نباتی در بین رستوران ها عرضه میکردیم که در حال حاضر آن را هم نداریم که بدهیم.
رئیس اتحادیه چلوکبابیها و رستوران داران قم تاکید کرد: دولت باید با مردم صحبت کنند و دلایل تصمیمات خود را به مردم اعلام کنند؛ برای مثال بگوید به این دلایل این مواد غذیی در بازار کم شده و یا به دلیل وجود این مشکل مجبور به افزایش قیمت فلان کالاهستیم.
وی با بیان اینکه باید به مردم حقیقت را بگویند؛ زیرا مردم متوجه دروغ ها میشوند، ادامه داد: اینکه برای مثال مرغ ها را فقط به برخی فروشگاه های بدهند تا عرضه کنند و مردم صف های طولانی ببند اشتباه است؛ زیرا این صف ها در شان مردم نیست.
انتهای پیام