وزیر دفاع سوئد: عضویت در ناتو قدرت منطقه نوردیک را تقویت می‌کند

وزیر دفاع سوئد در مصاحبه‌ای تاکید کرد، توانمندی‌های دفاعی حوزه نوردیک در صورتی که هم کشور او و هم فنلاند به ائتلاف ناتو بپیوندند، تقویت خواهد شد و این امر اجازه به برنامه‌ریزی دفاعی مشترک در چارچوب این ائتلاف را خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر هولتکویست، وزیر دفاع سوئد که از اعضای سوسیال دموکرات‌های حاکم در این کشور است، در مصاحبه‌ای به یک شبکه رادیویی کشورش بیان داشت: اگر سوئد و فنلاند به ناتو ملحق شوند، این تاثیر ایجاد خواهد شد که ما از قدرت‌ها و امتیازات یکدیگر استفاده کرده و تمام و کمال باعث تکمیل یکدیگر شده و همچنین برنامه‌ریزی دفاعی را اجرا می‌کنیم.

او در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرد: اگر این گونه شود تاثیر ایجاد شده این خواهد بود که ما در کنار یکدیگر قدرتمندتر می‌شویم.

این در حالی است که سوئد هم‌اکنون توافق‌هایی دفاعی با همسایگانش در منطقه نوردیک دارد.

قرار است در تاریخ ۱۵ مه سوسیال دموکرات‌های سوئد درباره کنار گذاشتن مخالفت چندین دهه‌ای خود با عضویت در ناتو تصمیم بگیرند؛ اقدامی که به طور تقریبا مسلم منجر به طرح درخواست از سوی سوئد برای پیوستن به این ائتلاف ۳۰ کشوری می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین جرقه بازنگری در سیاست امنیتی در سوئد و فنلاند را زده است. رئیس جمهوری فنلاند نیز قرار است طی چند روز آینده حمایت خود را از درخواست مربوط به عضویت در ناتو اعلام کند.

هالتکویست که مدت‌ها مخالف عضویت سوئد در ناتو بوده، در این مصاحبه از بیان موضع فعلی خود خودداری کرد.

دانمارک، نروژ و ایسلند در حال حاضر اعضای ناتو هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401022114061
  • خبرنگار : 71415