به گزارش ایسنا، این نگرانی در سراسر صنعت خودروهای برقی در حال افزایش است که ممکن است عرضه کافی لیتیوم، نیکل، مس و سایر فلزات برای مطابقت با تقاضا در اواخر این دهه وجود نداشته باشد و این سؤالات را در مورد اینکه آیا تسلا قصد ورود به بخش معدن را در نظر می گیرد یا خیر، افزایش میدهد.
ماسک افزود: «این موضوع دور از ذهن نیست و ما هر محدودیتی را برای تسریع انتقال جهان به انرژی پایدار بررسی خواهیم کرد. این بدان معنا نیست که ما میخواهیم شرکتهای معدنی را بخریم اما اگر این تنها راه برای تسریع انتقال باشد، آن را انجام خواهیم داد.»
در حالی که این غول خودروسازی قراردادهای فلزات خودروهای برقی با تامینکنندگان در سرتاسر جهان دارد، هدفش برای تولید سالانه ۲۰ میلیون خودرو تا سال ۲۰۳۰ (آرزوی ماسک و نه وعده) به منابع بسیار بیشتری از فلزات نیاز دارد. تسلا در سال گذشته کمتر از یک میلیون خودروی الکتریکی تولید کرد.
بر اساس گزارش رویترز، سایر خودروسازان و مدیران اجرایی از جمله کارلوس تاوارز، مدیرعامل استلانتیس هشدار دادهاند که صنعت خودرو با کمبود عرضه فلزات مواجه است.
تسلا هیچ تجربهای در زمینه ساخت و راه اندازی یک معدن ندارد، بنابراین تحلیلگران صنعت به خودروساز توصیه کردهاند که بر خرید یک اپراتور موجود تمرکز کند. بسیاری در صنعت معدن اشاره کردهاند که خرید یک تولیدکننده فلزات موجود بسیار کمتر از ۴۳ میلیارد دلاری است که ماسک برای خرید شخصی شبکه رسانههای اجتماعی توییتر در اوایل سال جاری ارائه کرد.
انتهای پیام