سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قم زیرساخت‌های مطلوبی دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زیرساخت‌های مطلوب و پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبرداد.

غلامحسین حسینی‌نیا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد بنده بر این است که هرچه دانشگاه‌های امثال المصطفی بیش‌تر باشد اتفاقات تلخ برای مسلمانان کم‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته کار و کارگر، عنوان کرد: طبق تعریف حدود 60 درصد جامعه ایران جامعه کارگری هستند و مقام معظم رهبری از مهارت افزایی به عنوان یک امر بسیار حیاتی یاد کردند و این موضوع مسئولیت سازمان فنی و حرفه‌ای را بسیار سنگین‌تر خواهد کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با نهضت سواد آموزی در گام نخست و نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی تاکید شده است، مطرح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در فعالیت‌های برون مرزی نیز توانسته اقدامات بسیار مطلوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه تنها آغاز راه است و اصل کار مسیر اجرایی آن است، خاطرنشان کرد: در سازمان برای هر تفاهم نامه یک برنامه اقدام و مکانیزم پیگیری روند داریم.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور از نظر زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم، تصریح کرد: بیش از 12 هزار آموزشگاه آزاد، بیش از پنج هزار کارگاه در 600 مرکز فنی و حرفه‌ای و ... بخشی از این زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور از مراکز ما استقبال مطلوبی دارند، یادآور شد: بخشی از جامعه کارآموزان سازمان را نیز دانشجویان و فارغ التحصیلان تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401022013157
  • خبرنگار :