شیوه درست طرح مطالبات معلمان از منظر معاون وزیر

معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که فرهنگیان و معلمان باید مطالبات خود را به شیوه معلمی و در درون خانواده حل کنند

محسن زارعی در آببن تکریم و معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در تالار شهید مطهری سمنان اظهار کرد: هر کاری در آموزش و پرورش باید از جنس تربیتی باشد و از این رو طرح مطالبات نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود .

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید مدرسه تحول آفرین و معلم تحول آفرین به عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود.

 معاون وزیر با بیان اینکه سند بنیادین طرح تحول باید ملموس و با معرفی الگو، عینی‌سازی شود اضافه کرد: ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش تعیین نشده به همین دلیل سند باید از حالت پیچیدگی و دشواری دور شود

وی با اشاره به سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان در ساحت‌های 6 گانه، هدف‌گذاری شده پرداخت و افزود: باید سند به زبان ساده و به دور از پیچیدگی  توضیح دهد دانش آموز دارای تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تربیت در جامعه رخ می‌دهد، تصریح کرد: مدرسه کانون تربیت محله است و باید به ذی‌نفعان اجازه همراهی و مشارکت داده شود.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در مشارکت و همراهی آموزش و پرورش و جامعه آزادسازی و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی مدرسه‌ها برای عموم مردم است.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت‌ها در همراهی در امر تعلیم و تربیت غفلت کرد ادامه داد: باید از بخش‌های مختلف جامعه کمک گرفت و بستررا فراهم کنیم تا دستگاه‌های اجرایی دیگر، اولیا و شرکا در مدرسه حضور یابند و برای آنها نقش تعریف کنیم و  مشارکت آنها نظامند باشد.

زارعی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جامعه مطالبه کنیم که به دستگاه‌های اجرایی و ارگان خانواده اجازه همراهی در تعلیم و تربیت بدهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش  گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت زندگی و سواد رسانه‌ای و در یک کلام توانمندسازی ، لازمه امروز برای پیشگیری از درگیری دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این رویکرد باید از همراهی بخش‌های مختلف بهره گرفت.

زارعی با تاکید بر حفظ شان و منزلت معلمی در جامعه تصریح کرد: جامعه ارزش و شان جامعه فرهنگیان را می‌داند و  فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا شان و منزلت شان خدشه‌دار نشود و مشکلات و مطالبات خود را به شیوه معلمی و درون خانواده حل کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فرهنگیان داعیه‌دار تعلیم و تربیت هستند و باید مطالبه‌های خود را نیز به صورت تربیتی در خانواده مطرح و پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: هر کاری در آموزش و پرورش باید از جنس تربیتی باشد و مطالبه‌های فرهنگیان نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود تا  نحوه پیگیری مطالبه‌ها برای دیگران نیز الگو باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مطالبه باید در چارچوب قانون شکل بگیرد و با ادبیاتی باشد که به دشمن مجال سوء استفاده ندهد و اکنون فرهنگیان فرهیخته با بزرگ منشی مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا در این آیین که با حضور رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و معاون استاندار سمنان برگزار شد از زحمات 52 ماهه محمد دستورانی تقدیر و محمد شاه‌حسینی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401022013143
  • خبرنگار :